در گزارش پیلانو مطرح شد؛ برطبل شادانه بکوب در راه جام جهانی

در گزارش پیلانو مطرح شد؛ برطبل شادانه بکوب در راه جام جهانی

پیلانو: پیلانو: رییس دپارتمان مسئولیت اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال از انتخاب و تنظیم سه قطعه موسیقایی مجزا برای تیم ملی غیر از تک آهنگ اصلی بمنظور شادی بعد از گل و دیگر موارد آگاهی داد.

احسان محمدی رییس دپارتمان مسئولیت اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر، توضیح داد: برمبنای تازه ترین برنامه ریزی هایی که انجام شده طی روزهای اخیر نامه ای رسمی از طرف فدراسیون فوتبال کشورمان به فیفا و کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر ارسال و برمبنای آن چهار قطعه موسیقایی مجزا برای تیم ملی فوتبال حین تمرینات پیش از بازی اصلی، «شادی بعد از گل» و «خروج از زمین بازی» در نیمه اول و پایان بازی برگزیده شد.
وی با اعلان اینکه چنین اقدامی برای نخستین بار در مسابقات جام جهانی فوتبال صورت می گیرد افزود: «بر طبل شادانه بکوب» به خوانندگی مرحوم امید جعفری از آثار بسیار خاطره ساز موسیقایی بعد از موفقیت های تیم ملی فوتبال کشورمان در رویدادهای بین المللی، «تیم قهرمان ایران» به خوانندگی امیر تاجیک، «مژده باران» به خوانندگی محمد معتمدی سه قطعه ای هستند که بصورت مجزا تنظیم و به فیفا ارسال شده است.

رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال درباره ی دلیلهای انتخاب این قطعات که جدا از قطعه اصلی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی فوتبال معرفی شده، اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که در توضیحات فیفا و کمیته برگزاری مسابقات مد نظر قرار گرفته بود. انتخاب آهنگ هایی بود که قبل از این در رسانه های مختلف انتشار یافته و تماشاگران می توانند حین تماشای بازی ها بصورت زنده با آنها هم ذات پنداری کرده و ضمن ایجاد و هیجان و شور ملی، احساس اشتراکی را میان خود و اعضای تیم ملی به وجود آورند. موسیقی هایی که می توانست جزو خاطرات شنیداری مردم هم قرار بگیرد.
محمدی درباره ی قطعه اصلی تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی اظهار داشت: حدودا تمامی مراحل مربوط به انتخاب این قطعه با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مجموعه های مرتبط انجام گرفته و طی روزهای آینده بصورت رسمی اعلام می شود.
به گزارش پیلانو به نقل از مهر، یکی از راهکارهایی که مقامات قطری و عوامل فیفا پیرامون آن با یکدیگر توافق کرده اند پخش موسیقی شاد هنگام به ثمر رسیدن گل در ورزشگاه هاست راهکاری که حالت کلی نداشته و برای هر تیم متفاوت می باشد. طبق توافقات انجام شده قرار شده است تمام ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی یک تکه از آهنگ شادی که مدنظرشان است را به کمیته برگزاری مسابقات ارائه نمایند و این آهنگ بلافاصله بعد از آنکه تیم مورد نظر موفق به گلزنی در هر مسابقه ای شد از بلندگوهای همان ورزشگاه پخش شود. کاری که برای نخستین بار در تاریخ رقابت های جام جهانی به انجام می رسد.

منبع: