استارت سفر به شهرهای فرهنگی با خوانسار و یدالله کابلی می خورد

استارت سفر به شهرهای فرهنگی با خوانسار و یدالله کابلی می خورد

به گزارش پیلانو مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: این صندوق در رویکرد جدید خود توجه ویژه ای به نامداران و چهره های ماندگار عرصه فرهنگ و هنر دارد و برای تجلیل از این بزرگان، سلسله برنامه هایی در چارچوب تور هنری- فرهنگی درنظرگرفته که مقصد آن، شهرهایی با خصوصیت های خاص در حوزه فرهنگ و هنر است.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، اظهار داشت: سفر «هفت بحر هنر» با هدف پاسداشت و تکریم از مقام شامخ هنرمندان نامدار و برجسته عرصه فرهنگ و هنر کشور برگزار می گردد که عمر خودشان را سال ها در راه اعتلای هنر ایران صرف کردند و حاصل فعالیت هایشان، تربیت شاگردان و خلق آثار بدیع و ماندگار برای فرهنگ ایرانی-اسلامی مان بوده است.
او بیان نمود: صندوق اعتباری هنر در رویکرد جدید خود بنا بر توجه ویژه ای که به نامداران و چهره های ماندگار عرصه فرهنگ و هنر دارد، و برای تجلیل از این نام بزرگان عرصه های هنر، سلسله برنامه هایی در چارچوب سفرهای فرهنگی هنری در نظر گرفته که مقصد آن، شهرهایی با خصوصیت های خاص در حوزه فرهنگ و هنر است.
پوراحمدی یادآوری کرد: همچون ملاک های انتخاب ما، شهرهایی هستند که از نظر فرهنگی، هنری، مذهبی و تاریخی در کشور شهرت داشته و شخصیت های فرهنگی و هنریِ برجسته ای را در دل خودشان پرورش داده باشند. یکی از این شهرها، «خوانسار» است که مردمانی فرهنگی و فرهیخته دارد و در عرصه فرهنگ، هنر و مذهب کشور صاحب نام است. خیلی از بزرگان جهان تشیع که در این خطه به دنیا آمده اند، در تاریخ ماندگار هستند.
او افزود: هم اکنون هم شخصیت های برجسته ای همچون «استاد یدالله کابلی» هم در این خطه رشد کرده اند که یکی از فرهیختگان و چهره های ماندگار حوزه هنر ایرانی- اسلامی و احیاگر خط شکسته معاصر، هستند.
مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، ضمن اشاره به دیگر اهداف این برنامه، اظهار داشت: تلاش داریم شهرهایی را که هرکدام با یک هنر ویژه شناخته می شوند، انتخاب نماییم. شهر خوانسار هم یکی از پایگاه های اصلی کتابت و هنر خوش نویسی ست. این شهر به صورت تاریخی در حوزه نشر و کتابت نام آشناست و یکی از قطب های اصلی هنر خوش نویسی کشور به حساب می آید. بر همین اساس، خیلی از خانواده های سرشناس این شهر اسامیِ در رابطه با کتابت و خوش نویسی دارند؛ مثل خانواده اشرف الکتاب، ناشرالاحکام، خامه ای، کاتبی، افسرالشعرا و کتابچی. همین موضوع، نشان داده است این شهر به لحاظ تاریخی، بستر و خاستگاه کتابت، خط و خوش نویسی است.
او اظهار نمود: «خوانسار» همینطور شهری زیبا با برخوداری از طبیعتی دل انگیز بوده و بعنوان یکی از باغ شهرهای زیبای ایران به شهر چشمه ها و درختان سربه فلک کشیده مشهور است.
پوراحمدی به حضور شخصیت های برجسته ای از هنر خوش نویسی و دیگر هنرها در مسافرت «هفت بحر هنر» اشاره نمود و اضافه کرد: حضور این جمع از هنرمندان که بیشتر از چهره های هنر خوش نویسی معاصر هستند، همایش فرهنگی و تاریخی بی نظیری را در شهر خوانسار برپا می دارد و فرصت مغتنمی برای همه عاشقان خط و خوش نویسیِ این خطه از ایران است.
مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، اظهار داشت: این صندوق، فرصتی فراهم نموده تا علاقه مندان هنر و هنرمندان جوان از نزدیک با سرآمدان و نامداران هنر، دیدار داشته باشند و این دیدار زمینه ای سفر «هفت بحر هنر» توسط صندوق اعتباری هنر از ۲۰ تا ۲۲ خرداد با برگزاری مراسم تجلیل از استاد «یدالله کابلی» در شهر خوانسار، برگزار می گردد.

منبع: