با حضور جمعی از هنرمندان عكاس؛ بزرگداشت مریم کاظم زاده نخستین عکاس زن دفاع مقدس برگزار شد

با حضور جمعی از هنرمندان عكاس؛ بزرگداشت مریم کاظم زاده نخستین عکاس زن دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش پیلانو آئین بزرگداشت مریم کاظم زاده نخستین عکاس زن دفاع مقدس شامگاه چهارشنبه ۱۱ خردادماه در بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار گردید.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، آئین بزرگداشت مریم کاظم زاده هنرمند عکاس و نخستین عکاس زن دفاع مقدس با حضور همسر و دختران آن مرحوم، همکاران و هم رزمان مرحوم کاظم زاده و عکاسان پیشکسوت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس شامگاه چهارشنبه ۱۱ خردادماه در بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار گردید.
در این مراسم، سیدعباس میرهاشمی، علی فریدونی، شهریار خوانساری، محمدحسین حیدری، سعید صادقی، مینو بدیعی، علیرضا عابدی، ساسان مویدی، حسین بهرامی، حسن قائدی، سعید فلاح فر، امیرعلی جوادیان، حمید فروتن، مهدی قاسمی، خانواده جانباز مجتبی شاکری و جمعی دیگر از هنرمندان حضور داشتند.

فرزند مرحوم مریم کاظم زاده
مریم کاظم زاده نخستین عکاس زن جنگ بود که مهر سال ۵۹ به مناطق جنگی رفت و خاطرات خیلی از حضور رزمندگان و فرماندهان در مناطق جنگی ثبت نمود. حضور این هنرمند عکاس در کردستان و همراهی با شهید مصطفی چمران، تصاویر زیادی از آن دوران به یادگار گذاشته است که بخشی از آنها در کتاب «عکاسان جنگ» توسط بنیاد فرهنگی روایت فتح به چاپ رسیده است.
کاظم زاده که در ابتدای جنگ تحمیلی همسر شهید اصغر وصالی بود، در ۶۶ سالگی بر اثر ابتلاء به سرطان دارفانی را وداع گفت.