وزیر ارشاد به چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر پیام داد

وزیر ارشاد به چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر پیام داد

پیلانو: پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر منتشر گردید.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر امروز جمعه ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۷ در فرهنگستان هنر گشایش می یابد. به همین مناسبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر پیام داد. در متن این پیام آمده است:
«هو الخلاق العلیم
اگر رشد ادبیات و داستان نویسی سبب ارتقای هنرهای شنیداری می شود، بی شک رشد تمامی رشته های هنری که در زمره هنرهای دیداری و بصری محسوب می شوند به شکل ملموسی وابسته به پیشرفت هنرهای تجسمی اند. از این روی، هر نوع فعالیتی که به اعتلای هنرهای تجسمی کشور بینجامد، نتیجه اش در سایر هنرهای بصری قابل مشاهده خواهد بود. گرچه این امر میسر نمی گردد مگر آنکه هنرمند ایرانی به گذشته خود نظر کند و از میراث فرهنگی هنری گذشته همچون نگاره ها و نقش مایه های شگفت اسلامی – ایرانی بهره گیرد و با زبان زمانه ی خود و برای مخاطب آنها را باز آفرینی کند.
هنرمند می داند هنر بی مخاطب دوامی ندارد. هنرمندانی که برگرفته از رخدادهای جامعه و تجربیات خود آثار هنری عرضه می دهند، با نگاه انسانی و تعهد هنری خود، بزرگترین ذخیره برای هنر و داشته های فرهنگی و میراث هنری کشورمان محسوب می شوند که از رهگذر آفرینش های هنری، نسبت خویش با مردم و جامعه را زنده و پویا نگاه می دارند.
همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر که با گذشت دو سال از شرایط سخت شیوع بیماری کرونا برگزار می شود، حاصل نگاه و اندیشه هنرمندان گرانمایه هنرهای تجسمی است و نقطه امیدی برای هنرمندان و مخاطبان این رویداد که با حضور مستمر در فرآیند عرضه و عرضه اثر، پویایی و نشاط هنر را تضمین می کنند.
مشارکت پرشمار پدیدآورندگان آثار تجسمی در شاخ های متعدد و حضور تعداد قابل توجهی از هنرمندان برجسته کشور در کسوت دبیران و داوران جشنواره، می تواند نویدبخش رقابتی سالم و اندیشمندانه در عرصه هنرهای تجسمی باشد تا هنرمندان با اطمینان خاطر در این حوزه شرکت نمایند.
از تمامی دست اندرکاران چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر و هم استادان گرامی که بعنوان دبیر و داور در این دوره حضور داشته اند، صمیمانه سپاسگزارم و برای همه عزیزان از خداوند متعال آرزوی توفیق در برگزاری جشنواره ای شایسته را دارم.
محمد مهدی اسماعیلی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»