روباه ها به حراجی می رود

روباه ها به حراجی می رود

به گزارش پیلانو تابلو نقاشی که توسط «فرانتس مارک» نقاش اکسپرسیونیست آلمانی خلق شده و به تازگی به دست وارثان اصلی رسیده است بزودی در یک حراجی به مزایده گذاشته می شود.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، تابلو نقاشی «روباه ها» اثر «فرانتس مارک» نقاش مشهور اکسپرسیونیست به تازگی از جانب یک موزه آلمانی به وارثان یهودی آن بازگردانده شده بود. این نقاشی در حراجی ماه آینده کریستیز به مزایده گذاشته می شود.
«روباه ها» که در سال ۱۹۱۳ خلق شده است در جریان حراجی آثار هنر مدرن و معاصر کریستیز عرضه خواهد شد. کارشناسان ارزش تخمینی این اثر هنری را حدود ۳۵ میلیون پوند معادل ۴۶.۸ میلیون دلار برآورد کرده اند. این رقم حدود دوبرابر بیشتر از ارزش گران ترین تابلو نقاشی فروخته شده است هنرمند است. تابلو نقاشی متعلق به سال ۱۹۱۰ که در حراجی سال ۲۰۰۸ ساتبیز لندن به قیمت ۲۴.۲ میلیون دلار فروخته شده بود حالا بعنوان گران ترین اثر «فرانتس مارک» شناخته می شود.
تابلو نقاشی «روباه ها» سال ها در موزه ای واقع در «دوسلدورف» به معرض نمایش گذاشته می شد. مسئولان این موزه این تابلو نقاشی را بعنوان هدیه از یک مجموعه دار خصوصی دریافت کرده بودند. پیش از این که «روباه ها» به مالکیت موزه دربیاید این نقاشی به یک بانکدار آلمانی و یهودی تعلق داشت. این بانکدار بعد از خروج از یک اردوگاه کار الزامی برای فرار به شیلی و فراهم کردن هزینه مهاجرت به ناچار «روباه ها» را فروخت.
مساله استرداد این تابلو نقاشی سال ها مورد بررسی قرار گرفت تا این که این نقاشی در نهایت سال قبل به وارثان اصلی بازگردانده شد.
این نقاشی قبل از حراجی در نیویورک و هنگ کنگ به معرض نمایش گذاشته می شود.