ضربه قلم های بهمن بروجنی در آرتیبیشن

ضربه قلم های بهمن بروجنی در آرتیبیشن

نمایشگاه انفرادی آثار بهمن بروجنی با نمایش ۱۶ اثر جمعه ۱۷ تیر ماه در گالری آرتیبیشن گشایش می یابد.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی گالری، نمایشگاه انفرادی آثار بهمن بروجنی ۱۷ تیرماه در گالری آرتیبیشن افتتاح می شود. این نمایش با ۱۶ اثر جدید از بروجنی شکل گرفته است.
بهمن بروجنی سال ۱۳۲۱ در بروجن به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی ارشد را از دانشکده هنرهای تزئینی دریافت کرد و مدتی به تدریس در دانشگاه هنر تهران، دانشگاه تربیت مدرس و هنرهای دراماتیک پرداخت. او به فرانسه مهاجرت کرده و با دریافت یکی از مهم ترین مدرک های هنری از این کشور به تدریس پرداخته است. او دکتری هنری خویش را از دانشگاه سوربن پاریس گرفت.
بروجنی بیشتر از ۲۰۰ نمایشگاه فردی و گروهی را برپا کرده و همچون فعالیتهای اجرایی این هنرمند، میتوان به تابلوی دیواری سفالین ۶۴ متری در کاخ کشاورزی با مبحث منطقه البروج اشاره نمود.
در بخشی از استیتمنت این نمایش انفرادی از آثار بهمن بروجنی آمده است: «بهمن بروجنی را میتوان یکی از مدرنیست های ایران نامید. فارغ از نقش مهم اش در آموزش دانشگاهی و فضای آکادمیک در دوران انقلاب و بعد از آن، جلوه های گوناگونی از رویکرد مدرنیستی را میتوان در آثارش جستجو کرد. شاید به واسطه همین دل بستگی بود که در ابتدای دهه ۱۳۷۰ تهران را به مقصد فرانسه، خاستگاه مدرنیسم، ترک کرد و در حدود دو دهه نامش در هنر ایران کم تر به گوش رسید، با این وجود یک دهه است که به هنر ایران بازگشته است. توانایی بروجنی در ساختن تصاویری است که انگار در زمانی کوتاه و با ضربه قلم های مختلف که از هر سمت و سو بر روی بوم فرود آمده، خلق شده اند.»
بازدید از این نمایشگاه تا یکشنبه ۲۶ تیر ماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه ها از ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به آدرس خیابان شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان ناصری، خیابان قندی (دریا)، پلاک ۶ برای علاقه مندان مهیا است.

منبع: