سردیس سردار سلیمانی در دهمین ایستگاه هم نصب گردید

سردیس سردار سلیمانی در دهمین ایستگاه هم نصب گردید

پیلانو: سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که تا کنون در 9 استان کشور در تمامی ایستگاه های کاروان هنری روایت حبیب نصب و رونمایی شده بود در دهمین و آخرین ایستگاه این کاروان هنری به جنوب شرق استان تهران و شهرستان پیشوا رسید.
به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جوار بارگاه ملکوتی جعفر بن موسی کاظم(ع) با حضور چهره های فرهنگی، هنری، سیاسی و نظامی کشوری و استانی طی مراسمی نصب و رونمایی گردید.
در ادامه امام جمعه پیشوا حجت الاسلام باقری با قدردانی از حوزه هنری و مکتب حاج قاسم سلیمانی جهت راه اندازی کاروان هنری «روایت حبیب» اظهار داشت: «خرسندیم که کاروان هنری «روایت حبیب» اختتامیه سفرهای خودرا در دیار پانزده خرداد برگزار می نماید. دیار پانزده خرداد دیار مردم شهید پرور و ولایی است و مفتخر است که سردیس و تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آن نصب و رونمایی می شود.»
باقری افزود: «همچنین برگزاری این مراسم در جوار بارگاه ملکوتی جعفر بن موسی کاظم که برادر بزرگ امام رضا مقابل السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها است مایه مباهات و خیر برای این رویداد فرهنگی و هنری است.»
او در آخر اظهار داشت: «تقارن شهادت حاج قاسم سلیمانی با ایام فاطمیه و یوم الله ۹دی و حضور کاروان هنری «روایت حبیب» در پیشوا و نصب و رونمایی سردیس سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بی حکمت نیست و بی گمان نتایج خوبی خواهد داشت.»
قالی و پرده خوانی مرشد محسن میرزاعلی
در ادامه این مراسم نیز مرشد محسن میرزاعلی همراه همیشگی کاروان «روایت حبیب» که در ۹ استان گذشته با نقالی و پرده خوانی های خود یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم را زنده کرده است بار دیگر با هنرنمایی های خود جمعیت حاضر را به وجد آورد. مرشد میرزاعلی با نقل روایتی از فرزند دختر یک شهید به حاج قاسم سلیمانی پرداخت و اجرای خودرا با ذکر و نوای یا علی (ع) و یا حسین (ع) مردم به انتها رساند.

حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با حضور در آیین نصب و رونمایی از سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بارگاه مقدس جعفر بن موسی کاظم اظهار داشت: «راه و اندیشه حاج قاسم برای مبارزه با متجاوزان و سرکشان به کار گرفته شد. حاج قاسم به تمامی مردم جهان خدمت کرد و خون پاک آن شهید برای امنیت تمامی مردم دنیا ریخته شد.»
نوش آبادی افزود: «از حوزه هنری انقلاب اسلامی برای انتخاب جنوب شرق استان تهران برای برگزاری آخرین مقصد کاروان «روایت حبیب» قدردانی می کنم. همانگونه که مقام معظم رهبری عنوان کرده اند «هر اندیشه ای، هر انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود» در نتیجه کار فرهنگی برای ماندگاری فرهنگ و مکتب حاج قاسم سلیمانی و ترویج و اشاعه آن به ویژه میان نسل جوان اهمیت و کاربرد بسیاری دارد.»

تقدیر از خانواده شهدا
اجرای گروه سرود «راهیان بهشت» و تقدیر از خانواده شهدایی از پیشوا که متولد دی ماه بودند با کیک تولد از دیگر برنامه های آیین رونمایی و نصب سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
کاروان هنری «روایت حبیب» در دهمین و آخرین ایستگاه خود به جنوب شرق استان تهران در شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا آمده است.
کاروان هنری «روایت حبیب» در دومین سالگرد شهادت سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، در ۱۰ استان کشور به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری پرداخت. این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، از ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در ۱۰ استان مختلف اجرا شد.
کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، استانهای میزبان «کاروان هنری روایت حبیب» بودند و اختتامیه این برنامه در تهران برگزار می گردد.
«کاروان هنری روایت حبیب» که تا حالا حضور در استانهای کرمان، اصفهان، زنجان، سنندج، خوزستان، بوشهر، بندرعباس، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی را تجربه کرده است، در ادامه سفرهای خود به استان تهران آمده است.

منبع: