آغاز روایت حبیب با ادای احترام به مقام شهید سلیمانی

آغاز روایت حبیب با ادای احترام به مقام شهید سلیمانی

پیلانو: کاروان هنری روایت حبیب با ادای احترام و استعانت از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان کار خویش را شروع کرد.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، کاروان هنری «روایت حبیب» با حال و هوای خاصی عصر روز گذشته پنجشنبه ۱۱ آذرماه کار خویش را شروع کرد. همه آمده بودند، پیر و جوان، سنتی و امروزی، همه برای دیدار با فرزند ایران، سرباز وطن شهید حاج قاسم سلیمانی به گلزار شهدای کرمان آمده بودند تا بار دیگر با او عهد برادری ببندند و بگویند که همیشه در قلب ما وجود دارد. هنرمندان کاروان روایت حبیب هم آمدند تا آثاری که با عشق به سردار و انقلاب اسلامی تولید کرده بودند به نمایش بگذارند.
مرشد میرزاعلی با اجرای نقالی برنامه را شروع کرد. مرشد با اذن از امیرالمومنین حضرت علی ضد السلام نقل از پهلوانی های شاهنامه فردوسی کرد، از پهلوانی ها و جوانمردی های حاج قاسم سلیمانی گفت و مردم او را همراهی کردند.
در این مراسم نمایش «ژنرال» به کارگردانی سعید بادینی اجرا شد؛ نمایشی که از دلاورمردی ها، هوشمندی ها، مهربانی ها و ایثارگری های حاج قاسم سلیمانی سخن گفته است.
گروه سرود آوای آسمانی هم در بخش دیگری از این مراسم اجرایی جذاب داشت و یادآور روح حماسی حاج قاسم سلیمانی بود.
از دیگر برنامه های کاروان هنری روایت حبیب برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر در حسینیه بیت الزهرای کرمان بود. حسینیه ای که تابوت حامل پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و تابوت شهید حسین پورجعفری در آن نگهداری می شود و صفای خاصی دارد. این نمایشگاه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان و جمع کثیری از دوستداران و پیروان مکتب حاج قاسم سلیمانی راه اندازی شد. آثار این نمایشگاه شامل عکس ها و پوسترهایی است از تلاشهای متعدد شهید سلیمانی برای خدمت به ایران اسلامی، دیدارهای مردمی ایشان در برهه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی و تشییع با شکوه و تکرار نشدنی این شهید بزرگوار است. نمایشگاه مذکور مقرر است در تمامی استانهای میزبان کاروان روایت حبیب برپا شود.
مهدی صدفی از همرزمان حاج قاسم سلیمانی و متولی حسینیه بیت الزهرا در مراسم برگزاری این نمایشگاه در خاطره ای به توسل های حاج قاسم سلیمانی به حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت و اظهار داشت: حسینیه بیت الزهرا به همت حاج قاسم سلیمانی ساخته شد و فضایی برای برگزاری روضه های متعدد برای حضرت زهرا سلام الله آماده شد. این حسینیه پیش از این منزل حاج قاسم سلیمانی بود و از ۱۰ سال پیش به حسینیه تبدیل شد. تمامی طراحی و نوع معماری این حسینیه با انتخاب مستقیم حاج قاسم سلیمانی انجام شده است. ارادت و علاقه حاج قاسم به امام رضا ضد السلام هم باعث شد تا ایشان برای ساخت این حسینیه از معماری حرم امام رضا هم الهام بگیرد.
وی اضافه کرد: سه هدیه نفیس حاج قاسم به این حسینیه اهدا کرد که یکی در سال ۱۳۹۳ از سوی آستان مقدس حضرت زینب اهدا شد و فرش قرمز رنگی است که الان در پیشانی حسینیه قرار دارد. همینطور از آستان قدس حرم سید الشهدا ضد السلام فرش دیگری به ایشان هدیه شد که آن هم در جوار فرش مذکور قرار گرفته است. قطعه ای از ضریح پیشین حرم حضرت رقیه هم به ایشان هدیه شد که آن هم هم اکنون در حسینیه بیت الزهرا جانمایی شده است.
صدفی در انتها اظهار داشت: حاج قاسم به هیچ گروهی تعلق نداشت و تنها ارادت ایشان به مقام معظم رهبری بود. ایشان معتقد بودند که اگر پیرو دیدگاه و منویات رهبری باشیم بی گمان عاقبت بخیر خواهیم شد.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان در این مراسم با خاطره ای از تواضع و فروتنی حاج قاسم یاد کرد و اضافه کرد: در مجالس متعدد در محضر رهبری باید برای یافتن حاج قاسم سلیمانی تلاش می کردی چون میان جمعیت می نشست و هیچ گاه در صف اول نبود.
وی در ادامه با تکیه بر توجه شهید سلیمانی بر خانواده شهدا در چارچوب خاطره ای اظهار داشت: فرصت سفری هوایی با حاج قاسم پیش آمد و بنده بحثی را با ایشان آغاز کردم اما متوجه شدم که ایشان توجهی به صحبت هایم ندارد. از ایشان مبحث را جویا شدم و دلیلش را پرسیدم. شهید سلیمانی با تأیید این که حواسش به حرف هایم نبود اظهار داشت که حس می کند مادر شهیدی را در این هواپیما دیده است و باید اول به خدمت ایشان بروم و احترام بگذارم سپس می توانم به حرف های شما گوش دهم.
علیدادی اضافه کرد: دیدم که حاج قاسم به سمت مادر شهید رفت و گویا درست تشخیص داده بود، شهید سلیمانی دو زانو کف هواپیما جلوی صندلی این مادر شهید نشست و چند کلامی با وی سخن گفت. بعد از ادای احترام به آن مادر شهید بازگشت و گفت هم اکنون آماده شنیدن حرف های شما هستم.
وی اظهار داشت: حاج قاسم طاقت و تحمل مظلومیت زن و بچه های مردم یمن، فلسطین، سوریه نداشت. ایشان می گفتند که کاش زودتر شهید شود تا دیگر شاهد این مظلومیت نباشم.
«کاروان هنری روایت حبیب» در دومین سالگرد شهادت سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۰ استان کشور به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری می پردازد. این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می گردد از ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در ۱۰ استان مختلف اجرا خواهد شد.
طی این رویداد فرهنگی، برنامه های متنوعی چون شب خاطره، شعر خوانی، سرود و موسیقی، نمایش فیلم و انیمیشن، اجرای تئاتر، نقالی و پرده خوانی، حماسه خوانی، رونمایی کتاب و برگزاری نمایشگاه عکس و آثار تجسمی برگزار می شود.
کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی استانهای میزبان کاروان هنری روایت حبیب خواهند بود و اختتام این برنامه در تهران برگزار می گردد.
«کاروان هنری روایت حبیب» تا روز شنبه ۱۳ آذرماه با برگزاری و اجرای برنامه های متعدد در کرمان ادامه خواهد داشت و در ادامه به استان دیگری اعزام می شود که برنامه های آن متعاقباً اعلام خواهد شد.