با حضور رییس حوزه هنری صورت گرفت؛ افتتاح نمایشگاه سوگواره هنر عاشورایی

با حضور رییس حوزه هنری صورت گرفت؛ افتتاح نمایشگاه سوگواره هنر عاشورایی

دبیر هنری سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی از برگزاری همزمان نمایشگاه آثار این رویداد در ۳ صحن متبرک در استانهای تهران و البرز اطلاع داد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه آثار سیزدهمین «سوگواره هنر عاشورایی» شامگاه شنبه ۳ مهرماه با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مهدی حاجی محمدی فریمانی دبیر هنری سوگواره، عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش، سیدحمید شریفی آل هاشم هنرمند طراح گرافیک و تعدادی از هنرمندانی که در نمایشگاه اثر داشتند، در گالری ابوالفضل عالی و گالری های شماره یک و دو خانه عکاسان راه اندازی شد.
مهدی حاجی محمدی فریمانی دبیر هنری سیزدهمین «سوگواره هنر عاشورایی» درباره آثار این دوره سوگواره به خبرنگار مهر اظهار داشت: در این دوره تلاش کردیم بیشتر به سمت شعر و ادب فارسی برویم تا هنرمندان مباحثی که انتخاب می کنند حول مبحث شعر فارسی نو و کهن باشد. از سوی دیگر کرونا تأثیراتی بر برگزاری سوگواره داشته است اما در هر حال، آثار بیشتر از توقع ما هستند با عنایت به رخوتی که برای هنرمندان پیش آمده است.

وی ضمن اشاره به اضافه کردن بخش نقاشی خط در سوگواره سیزدهم، بیان نمود: آثار این دوره سوگواره در چهار بخش عکس، پوستر، نقاشی خط و تصویرسازی پذیرش شدند که این آثار از بین ۲ هزار اثر خلق شده توسط هنرمندان عرصه تجسمی و با داوری ۱۲ استاد هنرهای تجسمی، انتخاب شده اند. آثار بعضی از بخش های این دوره سوگواره به نسبت دوره های قبل از نظر کیفیت بهتر بودند، هرچند به علل مختلف، شاهد کم شدن تعداد آثار نسبت به دوره قبلی بوده ایم.
برپایی نمایشگاه در ۳ صحن متبرک در استانهای تهران و البرز
دبیر سوگواره همینطور اظهار داشت: در هر چهار بخش سوگواره توانمندی های هنرمندان قابل مشاهده می باشد و نمی توان یک بخش را از دیگری مجزا کرد. البته چون پوستر، گستره قدیمی تری در این سوگواره داشته است و تعداد کارهای این بخش بیشتر از بقیه بخش ها است که عموماً هم در هر دوره سوگواره این روال است.
وی در ادامه توضیح داد: این آثار علاوه بر این که در سه گالری حوزه هنری به نمایش درآمده اند، در ۳ صحن متبرک در استانهای تهران و البرز هم به نمایش درمی آیند؛ این نمایشگاه های سیار از ۴ تا ۱۴ مهرماه در صحن حرم مطهر امام زاده صالح (ع)، از ۴ تا ۸ مهرماه در حرم مطهر امام زاده جعفر (ع) در پیشوا و از ۱۰ تا ۱۵ مهرماه در حرم مطهر امام زاده طاهر (ع) در کرج، به معرض نمایش گذاشته می شوند.

پخش مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان به صورت آنلاین
حاجی محمدی فریمانی در انتها با اشاره به اینکه کرونا سبب شد تا مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان سوگواره را نتوانیم به صورت حضوری برگزار نماییم، اظهار داشت: بسیاری از برگزیدگان شهرستانی هستند و امکان حضور این هنرمندان را در تهران نداریم و برای نخستین بار مقرر است برنامه اهدای جوایز به برگزیدگان به صورت آنلاین برگزار گردد.
محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی به همراه تنی چند از مدیران حوزه هنری، از سه نمایشگاه آثار سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی بازدید نمودند.
نمایشگاه آثار برگزیده سیزدهمین «سوگواره هنر عاشورایی» از ۳ الی ۱۳ مهرماه در گالری ابوالفضل عالی و گالری های شماره یک و دو خانه عکاسان حوزه هنری، میزبان علاقه مندان خواهد بود.

منبع: