دعوت از هنرمندان برای تکثیر و بازنمایی کنش علی لندی

دعوت از هنرمندان برای تکثیر و بازنمایی کنش علی لندی

رئیس فرهنگستان هنر از هنرمندان همه رشته ها بمنظور تکثیر و بازنمایی کنش علی لندی دعوت به عمل آورده است.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، بهمن نامور مطلق در یادداشتی این چنین نوشته است:
«هنر جان فشانی و جاودانگی
علی لندی نوجوان پانزده ساله، با ایثار جان خود برای نجات دیگران، در یادها و خاطره ها ماندگار و جاودانه شد. او که مهر باید به کلاس می رفت و درس ها می آموخت، خود درس مهر و از خودگذشتگی را به همگان آموخت؛ او که همچون دیگر هم سن و سالانش، باید داستان می خواند و قصه قهرمانان را می شنید، اینک خود داستان و قصه قهرمانی شد.
علی سوخت و معنای تازه ای به بودن داد و نگاه نوینی از نوجوانی به نمایش گذاشت. نوجوانانی که قصه های جنگ را در این روزهای دفاع مقدس می شنوند، امروز الگویی از جنس و زمان خود یافتند. علی، قهرمان امروز، با اقتدا به مولای خود حضرت علی (ع) و امام حسین (ع)، آموزگار بزرگسالان روزگار خود شد.
فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، از هنرمندان گرانقدر همه رشته ها دعوت می کند کنش و عمل علی، این الگوی بزرگی و ایثارگری، را بازنمایی و تکثیر نمایند. شایسته است وجود پرافتخار وی در کتاب های درسی به مدد بیان هنری به تصویر کشیده شود تا همگان بدانند چه ذخایر بزرگی در گوشه و کنار این کشور اصیل و با فرهنگ مکنون اند.»
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، علی لندی نوجوان ۱۵ ساله، روز ۱۸ شهریورماه در یک حادثه آتش سوزی برای نجات جان دو زن سالمند به دل آتش زد و گرفتار سوختگی شدید شد. این نوجوان فداکار بعد از انتقال به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان انتقال یافت اما متاسفانه این نوجوان بامدادان دوم مهر جان به جان آفرین تسلیم کرد.