در گزارش پیلانو تشریح شد؛ اولویت ها و برنامه های صندوق اعتباری هنر در دوره جدید

در گزارش پیلانو تشریح شد؛ اولویت ها و برنامه های صندوق اعتباری هنر در دوره جدید

به گزارش پیلانو مدیرعامل جدید صندوق اعتباری هنر در نخستین گفتگوی رسانه ای خود اهم برنامه ها و اولویت های مدنظر وزارت ارشاد در دوره جدید مدیریتی این مجموعه را شرح داد.

سید مجید پور احمدی مدیرعامل جدید صندوق اعتباری هنر در نخستین گفتگوی رسانه ای خود پس از انتصاب به این سمت به خبرنگار مهر اظهار داشت: از نظر و دیدگاه دولت و مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه خاصی به قشر فرهیخته اصحاب فرهنگ و هنر وجود دارد. کما این که این قشر تلاشگر در کنار تعدادی دیگر از مشاغل طی ایام کرونا در معرض صدمه های جدی در حوزه های معیشتی قرار گرفتند که در این چارچوب تکریم واقعی این قشر فرهیخته و ارجمند جزو اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن صندوق اعتباری هنر است.
وی با قدردانی از تلاشهای سیدحسین سیدزاده مدیریت پیشین مجموعه صندوق اعتباری هنر افزود: بر مبنای وظایفی که ما به عهده داریم محل ارتباط و تکریم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان عزیز عضو صندوق اعتباری هنر هستیم که ما بر مبنای یک برنامه تنظیم شده و صحبت هایی که طی روزهای گذشته با آقای اسماعیلی وزیر ارشاد داشتیم تلاش می نماییم محور فعالیتهای صندوق مبتنی بر گذشته صورت پذیرد. در این چارچوب کوشش برای تقویت و گسترده تر شدن فعالیتهای این مجموعه در حوزه مساعدت ها و حمایت ها یکی از برنامه های اصلی ماست. در ضمن تلاش به جهت اینکه توان مالی صندوق در شرایطی قرار بگیرد که بتواند روی پای خود استوار باشد از مهم ترین برنامه ها و کارهایی است که به آن توجه داریم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بیان نمود: ما در بحث «اقتصاد فرهنگ» هم برنامه های اجرایی داریم که بتوانیم جنبه های مختلف این مورد را در صندوق اعتباری هنر پیاده سازی نماییم، این در شرایطی است که انجام فعالیتهای اقتصادی قانون مند هم یکی از اهداف مهم ماست که اساسا هرگونه بهره وری و بهره برداری از این فعالیتهای اقتصادی به صورت کامل در راه افزایش پشتیبانی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه قرار می گیرد که اجرایی شدن چنین فرآیندی هم می تواند در برگیرنده اتفاقات مؤثری در راه فعالیتهای آینده صندوق باشد.
پوراحمدی اظهار داشت: ما در صندوق اعتباری هنر یک رویکرد اقتصادی داریم که بتواند به مرور بر پایه مالی خودش استوار شده و اتکا به دولت را به حداقل برساند. همین مبحث نیازمند برنامه ریزی و پیاده سازی طرح های اجرایی می باشد که می تواند در ادامه مسیری که برای صندوق در نظر گرفته شده بود، ایجاد کننده شرایطی باشد که مجموعه را تبدیل به یک محل امن و مطمئن برای ارتباط هنرمندان با مجموعه وزارت ارشاد کند. ما در این راستا موظف به برنامه ریزی میان مدت و بلند مدتی هستیم که می تواند تبدیل به چشم انداز اصلی فعالیتهای پیش روی صندوق برای تشکیل یک نهاد مالی قوی باشد.
به گزارش پیلانو به نقل از مهر، بعد از انتصاب سید مجید پور احمدی بعنوان مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از جانب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه هیئت مدیره این صندوق هم با حضور وی برگزار شد که در این نشست سید حسین سیدزاده گزارشی از اقدامات صندوق در جهت پشتیبانی از اصحاب فرهنگ و هنر و اقدامات انجام شده ارائه نمود.
سید مجید پوراحمدی ضمن تقدیر از اقدامات گذشته به تداوم خدمات صندوق اعتباری هنر و ارتقا کمی و کیفی آن تاکید کرد این در شرایطی است که در انتها این مراسم اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از زحمات سیدحسین سیدزاده به علت تلاش چندین ساله در این صندوق قدردانی نمود.