اجتناب از تعارضات زناشویی

اجتناب از تعارضات زناشویی

پیلانو: اگر به تازگی رابطه ای را آغاز کرده اید و هنوز نمی دانید آدمی را که می‌بینید همانی است که می خواهید به شما پیشنهاد می کنیم حتما قدری زمان بخرید و درباره موضوعاتی صحبت کنید که خوشبختی شما را در آینده تعیین می کند.

با آموختن چند مهارت شانس موفقیت رابطه ‌تان را افزایش دهید و از وجود کشمکش‌ های گریز ناپذیر در روابط واقعی که زخم و آسیب‌های ماندگاری به بار می آورند بیش از پیش آگاه باشید.

نقش معجزه آسای گفتگو در روابط زوجین

راز عشق های افسانه ای در گفتگوهای بی پایان است. اولین پرسش هایی که پیش می کشیم تا یکدیگر را بشناسیم تا بحث های عمیق دلهره آور درباره تعهد و اعتماد و کاوش صمیمانه ی عشق، رنج و رویاهایمان شرایطی می آفریند تا سال ها یادگیری و رشد ما در کنار هم تداوم یابد. پیشنهاد می شود برای حل تعارضات از مشاوره زناشویی تلفنی استفاده کنید.

وقتی سر و کله تعارض ها پیدا می شود، علاقه به کنجکاوی و نه ادب کردن دیگری، باعث می‌شود به جای فاصله گرفتن، به سوی هم قدم برداریم. شما و همسرتان چه پرحرف باشید و چه ساکت، کلماتی بین تان رد و بدل می‌شود و ژست هایی که همراه آنها می آید رابطه شما را تعیین و تعریف می‌کند. لازم است بدانید که عشق حقیقی افسانه نیست و نیازمند آسیب‌پذیری و تلاش است. پاداش آن تلاش، تجربه عشقی است که در پنجاهمین سالگرد ازدواجتان عمیق ‌تر از شب عروسی خواهد بود. می‌توانید تا ابد لذت عاشقی و عشق را بچشید.

روابط زوجی موفق چگونه ساخته می‌شود؟

روابط پایدار موفق با کلمات، ژست ها، و اقدام‌های کوچک ساخته می شوند. عشق پایدار هر روز که در کنار هم هستید ساخته می شود. می توانید در همه عمر نسبت به دنیای درونی همسرتان کنجکاو باشید و آنقدر بی باک باشید که دنیای درونی خودتان را با او در میان بگذارید. هرگز از کاوش چیزهایی که باید درباره هم بدانید دست برندارید. بهای عشق بی نقصی و کمال نیست، بلکه تمرین و عمل است. همواره تمرین می کنیم چگونه عشق مان را به همسرمان ابراز کنیم و از او عشق و محبت بگیریم. عشق بیش از آنکه حس باشد، عمل است. عشق مستلزم اراده و توجه است. این در واقع، همان اکسیر هماهنگی است.

انواع پرسش ها:

هرگز از پرسیدن دست بر ندارید، اما پرسش های درستی انتخاب کنید. منظورمان پرسش بله _ خیر نیست. از پرسش های باز پاسخ حرف می‌زنیم. این پرسش‌ها به نوعی سر بحث را باز می‌کنند و پاسخهایشان یک یا دو کلمه نیست. با کمک آنها جرقه گفت‌وگوهای صمیمانه زده می شود که همسرتان آنچه در ذهن و قلبش می گذرد  بیان می‌کند.

این گفتگوها فرصت می‌دهد تا بفهمید چرا همسرتان باور خاصی دارد، رفتار خاصی انجام می دهد و اینکه چطور آدمی است. پرسش های باز پاسخ به گفتگوهایی می ‌انجامد که شما را شیفته هم می‌کند، یا برای تصمیم‌گیری درباره پذیرش یک تعهد بلندمدت به شما کمک می‌کند، یا محبت شما را به فردی که می‌خواهید بقیه عمرتان را با او بگذرانید مستحکم می‌کند. نوع گفتگو کمک می‌کند تا صمیمیت، آگاهی و درک عمیق و معناداری از شباهت ها و تفاوت های یکدیگر به دست آورید.

امکان دارد رابطه ای  باشد و تعارضی در کار نباشد؟ مطمئن باشید اگر تعارضی ندارید یک جای کارتان  می لنگد. زندگی همواره با استرس ها، فشارها و بحران‌ها خود را به ما می نمایاند و نحوه مدیریت آنها باعث تحکیم یا تضعیف رابطه می‌شود.

اگر به تازگی رابطه ای را آغاز کرده اید و هنوز نمی دانید آدمی را که می‌بینید همانی است که می خواهید به شما پیشنهاد می کنیم حتما قدری زمان بخرید و درباره موضوعاتی صحبت کنید که خوشبختی شما را در آینده تعیین می کند.

اگر با این گفتگوها حس کردید لنگه هم نیستید، خودتان را از سال‌ها اندوه نجات دهید. این  گفتگو ها کمک می کند تفاوت های تغییر ناپذیر یکدیگر را درک کنید و اجازه ندهید در باتلاق مشکلات پایدار و تفاوت های تغییرناپذیر گیر بیفتید. اگر در رابطه بلند مدت هستید، این گفتگوها به شما فرصت می دهد رابطه تان را تقویت کنید و تعارض هایتان را کاهش دهید. داشتن گفتگو به شما امکان می‌دهد که شناخت خودتان را از یکدیگر افزایش دهید.

باید گفت وقتی دو فرد ارتباط برقرار می کنند می‌توانیم واقعاً پیش بینی کنیم که بعد از گذشت ساعات معینی از گفتگو  آیا میتوان به آن رابطه امیدوار بود یا آن را سرآغاز بدبختی آنان  باید بدانیم.

 

حضور تعارض در روابط را جدی بگیرید

به زوج هایی که تازه به هم متعهد شده اند تاکید می کنیم تعارض در هر رابطه ای رخ می دهد اما اگر الان از تعارض فرار کنید، قطعاً در آینده تعارض های بیشتری در انتظارتان خواهد بود. اولین بخش هر رابطه ای سوای شیفتگی و سرگرمی آن گذاشتن سنگ بنای اعتماد و آینده مشترک است. در مسیری که سعی می‌کنید دو زندگی، دوره کودکی و تاریخچه خانوادگی متفاوت را هدایت کنید، ناگزیر موانع ظاهر می‌شوند.

به هم گوش کنید و از هم بیاموزید. از هم بخواهید و هرچه دارید را با هم در میان بگذارید. اگر قلب و ذهن بازی داشته باشید، گفتگوها و زندگی مشترک تان بهتر پیش می‌رود. به عنوان زوج هایی که مدت‌ها از ازدواجشان می گذرد با مواردی  رو به رو میشوید که گفتگو راجع به آنها برایتان سخت است تا اینکه همدیگر را درک نکنید یا رابطه زناشویی تان زیر سوال برود. همه اینها عادی است، و وقتی این گفتگوها را شجاعانه پیش ببرید، وارد روابط زناشویی قوی ‌تر و تاب آور تری  می شوید.

 

آیا وجود تفاوت ها در روابط عادی هستند؟

بله، خبر خوب این است که تفاوت ها عادی اند. تفاوت ها رابطه را غنی می کنند. البته به شرطی که آنها را بفهمید و بپذیرید. همانطور که گفتگوها را پیش می برید، یادتان باشد، اکثر زن و شوهرها بیش از اینکه شبیه هم باشند، با هم فرق دارند. این عادی است.

 ربطی به یافتن نیمه گمشده یا آمدن شاهزاده سوار بر اسب ندارد. همسر ما همیشه آنطور که ما فکر می کنیم فکر نمی‌کند. این همان کسی است که زندگی را جذاب می کند ازدواج با کسی مثل خودتان که کسل کننده خواهد بود. زوج‌هایی که ارزش‌های بنیادی مشترکی دارند در بعضی حوزه‌ها متفاوت هستند. این تفاوت‌ها در ابتدا ما را به هم نزدیک می کند، اما بعدها که سعی می‌کنیم آنها را تغییر دهیم به مشکل برمی‌خوریم. یادگیری درک و پذیرش تفاوتها نکته کلیدی خلق پیوندهای ناگسستنی و عشق های جاویدان است.

 یکی از مواهب بزرگ رابطه و ازدواج، توانایی دیدن صمیمی تر و ژرف تر دنیا از چشم یک فرد دیگر است، که در سایر روابط انسانی به دست نمی آوریم. اگر با کنجکاوی به همسرتان نزدیک شوید، رابطه و زندگیتان بی نهایت غنی تر خواهد شد.

 

منبع: دکتر ترانه موذنی