در بهار ۱۴۰۰ صورت می گیرد؛ همراهی نوازنده ایرانی با تور بین المللی سازهای کوبه ای

در بهار ۱۴۰۰ صورت می گیرد؛ همراهی نوازنده ایرانی با تور بین المللی سازهای کوبه ای

به گزارش پیلانو یکی از نوازندگان فعال سازهای کوبه ای بهار سال ۱۴۰۰ همراه با برخی از هنرمندان شناخته شده سازهای کوبه ای مجموعه کنسرت هایی را برگزار خواهد نمود.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، پژهام اخواص از هنرمندان و نوازندگان فعال سازهای کوبه ای در ادامه فعالیتهای بین المللی خود بهار سال ۱۴۰۰ در چارچوب یک تور موسیقایی مجموعه کنسرت هایی را همراه با برخی از نوازندگان شناخته شده سازهای کوبه ای در کشور آمریکا برگزار می نماید.
در این کنسرت ها ذاکر حسین نوازنده طبلای هندی، پژهام اخواص نوازنده تمبک و سازهای کوبه ای ایرانی و عباس کازم اوف نوازنده دایره و سازهای کوبه ای ازبکستان اعضای گروه اجرایی را می سازند.
طبق برنامه ریزی های انجام گرفته این کنسرت ها از تاریخ ۸ آپریل تا ۱۸ آپریل در شهرهای فیلادلفیا، واشنگتن سیتی، دوره ام نورد کلوراینا، نورفولک ورجینیا، سنت لوییس، آبرن آلاباما، و بقیه شهرها و ایالت های آمریکا به صورت آنلاین قابل دیدن و شنیدن است.
در این اجرا که با هدف پیوند ریشه های مختلف ریتم در نقاط مختلف دنیا پیش روی مخاطبان قرار گرفته و به قول دست اندرکارانش نخستین تور پس از ظهور کرونا در آمریکاست، هر یک از نوازندگان به اجرای قطعه ای می پردازند و در آخر همگی قطعات آماده شده ای را با هم اجرا می کنند.
پژهام اخواص جمله هنرمندانی است که تحصیلات خویش را در رشته کارشناسی رشته موسیقی از دانشگاه سوره تهران به پایان رساند و بعد از آن به ادامه تحصیلات خود در رشته موسیقی جهانی دانشگاه سن فرانسیسکو پرداخت. این هنرمند که فراگیری ساز تمبک را از پنج سالگی نزد استاد ناصر فرهنگ فر شروع کرده علاوه بر تمبک در نواختن سازهایی چون سازهای سه تار، عود، تنبور و سازهای کوبه ای دیگری چون دف، طبلا، دوایر کوکی هم مهارت دارد.

اخواص طی سالهای گذشته علاوه بر همکاری با هنرمندان مطرحی چون شهرام ناظری، حسین علیزاده، علی اکبر مرادی، ذاکرحسین، سلواگانش نوازنده کانجیرا، حافظ مدیرزاده، یویوما نوازنده ویولنسل در رویدادها، تورها و فستیوال های مختلفی در کشورهای مراکش و فرانسه به اجرای برنامه پرداخته است.
پژهام اخواص آثار صوتی گوناگونی با بزرگان موسیقی در پروندهٔ هنری خویش ثبت کرده که آخرین اثر وی به نام «آنگاه» با همراهی سازهای کمانچه، تمبک و سازهای کوبه ای به هنرمندی امامیار حسن اف جزو سه آثار برتر صوتی در سال ۲۰۱۸ مجموعه Transglobal World Music Chart و همینطور یکی از پرمخاطب ترین آثار مجموعه Mundofonias Radio ارائه شد. این هنرمند همینطور از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۸ مسئولیت مدیریت بخش اجرایی موسیقی ایران را در مجموعه San Francisco World Music Festival به عهده داشت.

منبع: