توضیحاتی درباره نمایشگاه عکس مکتب سلیمانی

توضیحاتی درباره نمایشگاه عکس مکتب سلیمانی

به گزارش پیلانو هادی مظفری ـ مدیرکل هنرهای تجسمی ـ بیان کرد، امروز شهید سلیمانی را بسیاری از مردم جهان می شناسند و از او باید بعنوان شخصی که توانست در مقابل زیاده خواهی داعش بایستد، در چارچوب های مختلف هنری یاد نماییم.
به گزارش پیلانو به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری درباره نمایشگاه عکس «مکتب سلیمانی» که مقرر است ۱۳ دیماه در گالری هنرهای معاصر کیش افتتاح شود، توضیح داد: همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نمایشگاه عکس «مکتب سلیمانی» توسط اداره کل هنرهای تجسمی و موسسه هنرهای تجسمی معاصر ایران با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش به دبیری سیدعباس میرهاشمی برگزار می گردد. نمایشگاه این رویداد به صورت برخط در صفحات مجازی تجسمی و به صورت فیزیکی در کیش برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: همینطور می خواهیم با کتابی متشکل از مجموعه آثاری محدود از ارادت مردمی در چارچوب عکس نسبت به مقام شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام نماییم.
مظفری با تکیه بر پرداختن به مقام والای شهدا در مدیوم های هنری، درباره پرداختن به شخصیتی همچون شهید سلیمانی اظهار داشت: این شهید بزرگوار مدافع زندگی انسان ها بود و بنابراین قهرمان تلقی می شود و پرداختن به قهرمان ها وظیفه ما است. امروز شهید سلیمانی را بسیاری از مردم جهان می شناسند و از او باید بعنوان شخصی که توانست در مقابل داعش ایستاد، در چارچوب های مختلف هنری یاد نماییم.
وی تصریح کرد: نباید کار خیلی سریع و فاقد دوراندیشی و کیفیت در این حوزه صورت گیرد اما از طرفی باید کاری انجام داد که جایگاه و نقش خودش را در تاریخ پیدا کند.
مدیرکل هنرهای تجسمی ضمن اشاره به اینکه این رویداد به صورت کیوریتوری برگزار می شود، درباره موضوعات انتخاب آثار اظهار داشت: موضوعاتی که هنرمندان می توانند آثار خویش را در چارچوب عکس ارسال کنند، شامل نبردهای تحت فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق، فعالیتهای اجتماعی و همراهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با مردم در بحران ها از قبیل سیل و زلزله، ارادت مردمی به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مراسم خاکسپاری و زیارت مزار ایشان است.
نمایشگاه عکس «مکتب سلیمانی» به دبیری عباس میرهاشمی و دبیر اجرایی عبدالرحیم سیاهکارزاده همزمان به صورت فیزیکی در جزیره کیش و مجازی برگزار می شود.