شجاعی طباطبایی با مهر مطرح کرد؛ مرگ مشکوک کاریکاتوریست ایرانی در سوئیس

شجاعی طباطبایی با مهر مطرح کرد؛ مرگ مشکوک کاریکاتوریست ایرانی در سوئیس

پیلانو: سیدمسعود شجاعی طباطبایی از مرگ مشکوک هنرمند کاریکاتوریست ایرانی که پیش از این طرح کاریکاتور هولوکاستش بازتاب جهانی داشت، در کشور سوئیس اطلاع داد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست و دبیر مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور «هولوکاست» درباره انتشار خبر مرگ ناگهانی بهنام بهرامی هنرمند کاریکاتوریست ایرانی ساکن سوئیس به خبرنگار مهر اظهار داشت: بهنام بهرامی همچون هنرمندانی بود که چندی قبل برای مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست اثر ارسال کرده بود. بعد از آن بود که برای ادامه تحصیل به سوئیس رفت.
وی بیان نمود: این هنرمند در شهر ژنو یک نمایشگاه برپا کرد اما عده ای از منافقین رد او را زدند و با شعارهایی مانند «مرگ بر بسیجی» سبب برهم خوردن این نمایشگاه شدند. مدتی بعد پلیس سوئیس، این هنرمند ایرانی را دستگیر و او را بابت کاریکاتور هولوکاست مواخذه کرد و بابت همین مبحث تذکر جدی گرفت. همان زمان وقتی از اداره پلیس بیرون می آید عده ای به او حمله می کنند و لپ تاپ و کیفش را می دزدند.
شجاعی طباطبایی در ادامه اظهار داشت: بهنام بهرامی بعد از این اتفاق، شرایط ناامنی را تجربه نمود و در نهایت آبان ماه سال ۹۸ تصمیم به بازگشت به ایران را می گیرد و به خانواده اش هم این مورد را اعلام می کند اما در بحبوحه ای که اینترنت در ایران قطع بود، تلفن وی هم خاموش بود و اوایل آذرماه پلیس سوئیس جسد او را کشف می کند. نکته اینجاست که ۱۰ روز پیش، گواهی فوت این هنرمند به دست خانواده اش در ایران رسیده و در گواهی فوت علت مرگ «نامعلوم» ذکر شده است که از این منظر اتفاقی مشکوک است و به اعتقاد من این هنرمند به شهادت رسیده است.
وی به اینکه دولت سوئیس اجازه خروج پیکر شهید بهرامی را نداده و او را در ژنو به خاک سپرده است، اشاره نمود و اضافه کرد: نمایندگان کنسولگری ایران در ژنو اعلام نمودند دولت سوئیس از عرضه هرگونه اطلاعات درباره مرگ و مکان وقوع مرگ این هنرمند ایرانی سرباز زده اند و حتی لوازم شخصی ایشان را هم تحویل نداده اند و چرایی این مورد برای ما هم مبهم است.
شجاعی طباطبایی تصریح کرد: کاریکاتوری که از ایشان در نمایشگاه هولوکاست به نمایش درآمد، در رسانه های خارجی و بخصوص رسانه های صهیونیستی بسیار بازتاب داشت.
وی از وزارت امور خارجه درخواست کرد: از وزارت امور خارجه ایران تقاضا دارم نسبت به شهادت بهنام بهرامی پیگیر باشند. اتفاقاً نسبت به مرگ ناگهانی این هنرمند جوان که اهل مشهد هم بود، هنرمندان مشهدی و دوستانش در این شهر واکنش هایی داشتند و امیدوارم این واکنش ها نتیجه ای داشته باشد.
شجاعی طباطبایی در انتها اظهار داشت: من به شخصه و بعنوان دبیر مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست پیگیر جدی مرگ ناگهانی این جوان ایرانی خواهم بود.