نخستین دوره کارگاه اینترنتی هنر معاصر

نخستین دوره کارگاه اینترنتی هنر معاصر

به گزارش پیلانو نخستین دوره مستر کلاس اینترنتی هنر معاصر با مدیریت احمد نادعلیان و حمایت اداره کل هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار می شود.

به گزارش پیلانو به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، احمد نادعلیان درباره نخستین دوره مستر کلاس اینترنتی «هنر معاصر» اظهار داشت: طی توافقنامه ای که با اداره کل هنرهای تجسمی و مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر امضا شده است، مقرر است در پنج استان کشور کارگاه های هنر محیطی با رویکرد هنرهای جدید برگزار نماییم. با عنایت به شیوع کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی ما تصمیم گرفتیم به جای جشنواره حضوری، کارگاه مجازی هنر معاصر برگزار نماییم. برای این کارگاه هنرمندان منتخب به تبادل تصویر متن و فایل صوتی یا ویدئویی می پردازند. بعد از آشنایی جمع با کارهای یکدیگر مرحله به مرحله چگونگی شکل گیری یک اثر فردی یا جمعی آموزش داده می شود.
وی افزود: از مهمترین دستاوردهای برگزاری اینچنین کارگاهی فراگیر بودن آن است. با روش پیشین، تنها اعضای حاضر در این پروژه توانایی ارتباط با آثار یکدیگر و تبادل نظر داشتند و در نهایت نتیجه به علاقمندان و جامعه هنری اعلام می شد ولی حالا تمامی کاربران و علاقمندان می توانند از راه فضاهای مجازی مرتبط شاهد فرایند تولید آثار باشند. همانطور که مقرر کردیم تمامی شرکت کنندگان در این مستر کلاس که متعاقباً اسامی آنها اعلام خواهد شد از روش اجرای اثر هنری شأن فیلم ویدئویی منتشر خواهند کرد.
نادعلیان در انتها اظهار داشت: پیش از این شصت و یک دوره جشنواره هنرهای محیطی برگزار کرده ایم که دوره شصتم همزمان با بیست و ششمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در شهریور سال قبل در ایلام و شصت و یکمین دوره هم در آذرماه در شهر یزد همزمان با نخستین همایش ملی شیوه های عرضه در هنرهای جدید برگزار شدند. این دوره هم با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی و با عنایت به شرایط پیش آمده به صورت مجازی برگزار می شود.