در فضای مجازی منتشر شد؛ واکنش هنرمندان به تحقق وعده صادق رهبر انقلاب در تنبیه متجاوز

در فضای مجازی منتشر شد؛ واکنش هنرمندان به تحقق وعده صادق رهبر انقلاب در تنبیه متجاوز

به گزارش پیلانو، همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده سپاه پاسداران ضد رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به ساختمان کنسولگری ایران برخی از هنرمندان در در فضای مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده سپاه پاسداران ضد رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی به واسطه حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران برخی از هنرمندان حوزه های مختلف در چارچوب تصویر و جمله به این عملیات واکنش نشان دادند.
مسعود شجاعی طباطبایی از هنرمندان شناخته شده عرصه کاریکاتور که طی سالهای اخیر بعنوان یکی از هنرمندان فعال عرصه هنر مقاومت به مخاطبان معرفی شده، در تازه ترین پست فضای مجازی ضمن انتشار بعضی از آثارش با مبحث مبارزه با رژیم صهیونیستی نوشت: «به امید زوال هرچه سریعتر رژیم جعلی.»
مهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی هم با انتشار یک طرح گرافیکی با عبارت «نصرمن الله و فتح غریب» از اقدام جمهوری اسلامی ایران بر ضد رژیم صهیونیستی تقدیر نمود.
محمدرضا شاهمردی نویسنده و کارگردان تئاتر در تازه ترین دلنوشته خود با انتشار متنی مزین به عکس شهید محسن صداقت از شهدای راه قدس نوشته است: «گریه های پسر کوچک این شهید را من دیدم. تا حالا گریه و بی قراری فرزندان شهدایمان را دیده ای؟ داستان اشتیاق پسر شهید سامانلو برای دویدن سمت ماکت پدرش را شنیده ای؟ گریه و ترس های شبانه و زجه های آرمیتا دختر شهید رضایی نژاد را چطور؟ بی قراری مادران شهدایمان را دیده ای؟ دوست من که هم اکنون یادت افتاده شعار نه به جنگ را سر بدهی، کجا بودی وقتی رژیم کثیف صهیونیستی به زنان غزه تجاوز کرد؟ کجا بودی وقتی فوج فوج مردم بی گناه منطقه را کشت؟ کجا بودی وقتی سفارت ما در دمشق را زد؟ آنجا به اسرائیل نهیب زدی که نه به جنگ؟ پس هم اکنون هم ساکت باش و تماشا کن. این جنگ را ما شروع نکردیم.»
سازمان هنری رسانه ای اوج هم با انتشار پوستری در فضای مجازی در نخستین اقدام خود نسبت به حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران ضد رژیم صهیونیستی نوشت: «وعده صادق! وحشت از شما در دل های آنها بیشتر از ترس از خداست، این به خاطر آن است که آنها گروهی نادانند. (آیه ۱۳ سوره حشر)».
امیرحسین سمیعی خواننده و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در چارچوب یک استوری برگرفته از آیات مبارک سور انفال قرآن کریم نوشت: «وَما رَمَیتَ و لَکِنَّ الله رَمَی».
خیرالله تقیانی پور نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر هم با انتشار تصویری از شهید احمد کاظمی بیان نمود: «بسم الله قاصم الجبارین … گرگ ها خوب بدانند در این غریب / گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز».
مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مأوا) هم در همان دقایق ابتدایی عملیات پهبادی و موشکی سپاه پاسداران تک آهنگ جدیدی با نام «وعده الصادق» را منتشر نمود.
حامد جلیلی مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در چارچوب یک استوری اظهار نمود: «ای صاحب ذوالفقار وقت مدد است / راه قدس از کربلا می گذرد / امام زمان (عج) پشت و پناهتان.»
امیرحسین شفیعی کارگردان و تهیه کننده تئاتر و موسیقی هم با انتشار تصویری گرافیکی از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به نگارش یک کلید واژه اکتفا کرد و نوشت: «توکلت علی الله».
حمید نیلی مدیر تماشاخانه ایرانشهر هم با انتشار یک عبارت آشنا که مزین به یک طرح گرافیکی ویژه هم بود، نوشت: «باسم الله قاسم الجبارین».
حسین حقیقی خواننده موسیقی پاپ هم با انتشار یکی از استورهای قدیمی اش که از آزادی قدس نوشته بود، توضیح داده است: «این استوری را چه زمانی منتشر کردم؟ ۵ آپریل؛ چه نوشتم؟ … عاقبت آزاد خواهی شد. به فروردین قسم.»
همزمان با حمله تنبیهی و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم صهیونیستی، جدیدترین دیوارنگاره میدان فلسطین تهران هم با شعار «سیلی بعدی محکم تر است» رونمایی گردید. این دیوارنگاره متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی است که طی هفته های اخیر به مقاومت فلسطین اختصاص پیدا کرده است و طرح هایی با پویش «نهضت ادامه دارد» را به نمایش می گذارد.
کورش زارعی کارگردان و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری هم با انتشار یک طرح گرافیکی با مضمون «به وقت تنبیه» نوشته است: «دو هفته پیش بود که رژیم غاصب صهیونیست ها در اقدامی دد منشانه به دفتر کنسولی ایران در دمشق حمله کرد. حادثه تلخی که بازتاب های بین المللی گوناگونی داشت و اغلب رسانه های منطقه ای با بی سابقه خواندن این حادثه تروریستی هشدارهایی نسبت به واکنش احتمالی ایران و افزایش سطح تنش ها در غرب آسیا داده و ازشیوه های دیپلماتیک برای انصراف ایران از عملیات انتقام استفاده کردند.
اما کلام آخر همان وعده صادقی بود که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت شهید زاهدی و هم رزمان شهیدش به آن اشاره کرده و فرمودند: رژیم خبیث صهیونیستی به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. پیامی که رعشه بر اندام صهیونیست ها انداخت و آنها هر آن منتظر پاسخ به این اقدام شرارت بارشان بودند.
سخنان رهبر انقلاب در مورد تنبیه رژیم خبیث صهیونیستی که در خطبه های نمازعید فطر مجدداً تکرار شد، اتمام حجتی برای نیروهای دفاعی کشور و منطقه بود تا آماده پاسخ کوبنده به اشغالگرانی باشند که طبق عرف بین المللی به خاک جمهوری اسلامی ایران حمله کرده اند. ضربه متقابل به رژیم اشغالگرقدس در چارچوب عملیات انتقام اندکی طول کشید و این وقفه حامیان و نیروهای حامی ایران سربلند را نگران کرده بود اما جنگ روانی ناشی از نا معلوم بودن زمان و مکان حمله برای سران اسرائیل و حامیان آنها مثل استخوان لای زخم بود و حکم پاندولی را داشت که صهیونیست هاها را به جایی رسانده بود که مایل بودند به وقت مرگ آنها به صدا در بیاید و آنها را از برزخ این انتظار فرسایشی رها کنند اما محاسبات استراتژیک جمهوری اسلامی فراتر از معادلات صهیونیست ها بود و برنامه های آنها را نقش برآب کرد تا این که زمان به وقت انتقام کوک شد و ضمن اشاره به فرمانده کل قوا، صدای گوش نواز پهبادها برای تارو مار کردن اسرائیلی ها شنیده شد و پرچم عملیات تلافی جویانه به اهتزاز درآمد.
شواهد تاریخی و امنیتی حکایت از این دارد که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آغاز کننده هیچ جنگی نبوده است و این عملیات تلافی جویانه، پاسخی مشروع و قانونی به حمله تروریستی صهیونیست ها است و در صورت مداخله ایالات متحده آمریکا برای پشتیبانی از رژیم نامشروع اسرائیل، همه پایگاه ها و اهداف ایالات متحده هم در تیررس خواهد بود.»
رضا مهدوی آهنگساز، مدرس موسیقی و دبیر جشنواره موسیقی فجر هم در تازه ترین مطلب انتشار یافته صفحه اش نوشت: درود بیکران بر دلاورمردان عرصه موشکی و پهپادی ایران. باش تا بامداد دولتش بدمد. این هنوز از نتایج سحر است؛ حملات رزمندگان سلام به غده سرطانی بشکلی است که تعداد صهیونیست هایی که به دلیل سکته قلبی به هلاکت می رسند بیشتر از کسانی است که به دلیل انفجار موشک ها و پهپادها به جهنم واصل می شوند. رژیم صهیونیست نسل کُش انشالله بعد از ۷۵ سال جنایت بزودی سرنگون خواهد شد. الله اکبر»
ملیکا زارعی مجری و بازیگر هم در یک استوری نوشت: «امشب کودکان غزه در آرامش می خوابند و از فردا دنیا برای همین یک شب نا آرام چه فریادها سرخواهد داد.»
جواد قارایی تهیه کننده و کارگردان مستند «ایرانگرد» که به قول خودشیکی از شاهدان عینی پرواز موشک های ایرانی به سمت سرزمین های اشغالی بود، نوشت: «با آرامش و شادی درحال تولید «ایرانگرد» در ایلام با شنیدن صدای غرش موشک های ایران جان بر فراز آسمان پاک وطن. سرافراز وطن؛ یادمان باشد چه با حکومت قاجار باشیم چه پهلوی و چه جمهوری اسلامی، برای ماندن در دنیایی که کشورهایش حاضر نیستند خلع سلاح هسته ای شوند، باید هسته ای شویم.
هنوز مرگ مظلومانه نیمی از جمعیت ایران جان در جنگ جهانی را فراموش نکرده ایم. هنوز تجاوزات بی جهت روس، انگلیس و آمریکا را به وطن فراموش نکرده ایم. هنوز مرگ ۲۰ هزار زن و کودک طی چند ماه توسط صهیونیست ها که می گویند همه انسان ها برای بردگی ما آفریده شده اند را فراموش نکرده ایم. هنوز نقش خون پاک شهیدان، دلاور مام وطن بر خاک پاکش را فراموش نکرده ایم.»
محمد مسلمی بازیگر تئاتر و تلویزیون هم با انتشار یک استوری برگرفته از آیات قرآن کریم با مضمون «وَمَکروا وَ مَکَرالله و اللهُ خیرُالماکِرین» نسبت به اقدام حملات تنبیهی و عملیات گسترده سپاه پاسداران ضد رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
حامد سلطانیمجری تلویزیون هم نوشت: «یا حیدر …».
سید محمود رضوی تهیه کننده سینما و تلویزیون هم با انتشار یک استوری گرافیکی بیان نمود: «از خاک وطن نمی گذرم».
حسن روح الامین از هنرمندان شناخته شده عرصه نقاشی هم ضمن انتشار باردیگر یکی از آثار معروفش با مضمون حضرت علی (ع) نوشت: «علی علی».
علیرام نورایی بازیگر و مجری تلویزیون هم در استوری جدیدش اعلام نمود: «شروع شد …».
مجید یحیایی مجری برنامه صبحگاهی شبکه دو سیما هم با انتشار شعری حماسی نوشت: «نقطه پایانتان یک یا علی است / ذکر حیدر رمز آغاز فناست / شراین ظالم بزودی کم شود / درب این خیبر کلیدش مرتضاست».
محمد مهدی اسماعیلی وزیر‏ فرهنگ وارشاد اسلامی هم در توییتر خود نوشت: «قلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ / به فضل و رحمت خدا باید خوشحال شوند؛ که این، از تمام آن چه گردآوری کرده اند، بهتر است».
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی هم با انتشار یک طرح گرافیکی از حمله مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم صهیونیستی نوشت: «وعده صادق؛ وحشت از شما در دل های آنها بیشتر از ترس از خداست. این به خاطر آن است که آنها گروهی نادانند (سوره حشر- آیه ۱۳)».
محسن توسلی خواننده موسیقی انقلابی هم در تازه ترین استوری خود که با ارائه تصاویری از عبور موشک ها و پهپادهای ایرانی از روی مسجدالاقصی و انتشار یکی از قطعه های خود نوشت: «ممد نبودی ببینی».
میلاد هارونی خواننده موسیقی پاپ هم در تازه ترین پست خود ضمن ارائه قسمتهایی از اجرای خود در ویژه برنامه «ماه فلسطین» میدان فلسطین توضیح داد: «فرمان ده؛ اینکه گفتیم با دم شیر بازی نکنید، باور نمی کردید؟ پس خودتان خواستید. ای بیشه شیران … ای مرز دلیران پاینده باشی. باشد که ریشه این رژیم منحوس خشکیده شود.»
محمدرضا شفیعی تهیه کننده سینما و تلویزیون با انتشار یک استوری از حرکت موشک های ایرانی بر فراز مسجدالاقصی نوشت: «دیشب غزه شهید نداد».
عباس نادران تهیه کننده سینما هم با انتشار پرچم جمهوری اسلامی ایران نوشت: «سربلند باشی میهن من».
محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در تازه ترین پست خود بیان نمود: «ما نسلی هستیم که افتخار داریم، نخستین حمله رسمی مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی را تجربه می نماییم. امیدوارم در همین دوران ما، این رژیم جعلی و کودک کُش برای همیشه نابود می شود».
ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر هم با عرضه یک طرح گرافیکی نوشت: «ایران، وطنم، پاره تنم»
علی اکبر قلیچ خواننده و مجری تلویزیون هم در تازه ترین استوری خود نوشت: «وَما رَمَیتَ اذ رَمَیتَ ولکِنَّ الله رَمَی / یاعلی یا ایلیا یابوالحسن یا بوتراب … مدد».
ژیلا صادقی مجری تلویزیون هم درتازه ترین مطلب انتشار یافته خود توضیح داد: «می دونی چی شده؟ چند روز قبل، اون سبز کوچیکه به سفارت سبز بزرگه حمله کرده. دیشب سبز بزرگه یه ذره سبز کوچیکه رو گوشمالی داده / همین. حالا هنوزم نگرانید؟»
حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره هم با انتشار عکسی از حرکت موشک ها و پهبادها از روی مسجدالاقصی نوشت: «مدتی است به دنبال ایده های سینمایی آینده نگارانه در مورد فلسطین و رژیم [صهیونیستی] بودیم. اما با خلق این تصاویر واقعی، از میدان عقب افتادیم؛ انگار برای به تصویر کشیدن اشغالگران صهیونیست در سینما، کم کم باید دنبال ایده های سینمایی تاریخ شفاهی باشیم».
فاطمه حسینی مجری شبکه خبر هم در جدید ترین توییت خود نوشت: «هیچ وقت فکر نمی کردم ساعت ۴ بامداد این قدر با حال خوب خبر بخوانم. همه همکارانم سراسر شوق و افتخار بودند از اقتدارِ ایران جان. الهی هزاران بار شکر. جانم فدای رهبری و سربلند باشی وطنم».
سیدمحمدرضا میری هنرمند گرافیست هم با طراحی پوستری از عملیات شب گذشته جمهوری اسلامی ایران نوشته است: «دفاع از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد / زمین کارزار ما تلاویو است، نه تهران».
علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تهران در سلسله استوری های خود در رابطه با توقیف کشتی رژیم صهیونیستی و عملیات جمهوری اسلامی ایران در سرزمین های اشغالی نوشت: «یک زمانی کشتی های پرتقالی در خلیج فارس هیبتی داشتند. هم اکنون کشتی هایشان نقش اسنپ اراذل و اوباش منطقه را دارد و مثل ترسوها رفت و آمد می کنند و توقیف به عنف می شوند./ امشب پیش از رسیدن صدای سیلی سخت، باید شنید نفس راحت بچه های شهدای امنیت و اقتدار را».
نجم الدین شریعتی مجری تلویزیون هم در تازه ترین مطلب صفحه شخصی خود مبادرت به انتشار آیه «اِنُّ الُّذین قالورَبُّناالله ثُمَّ استقامو تَتَنزَّلُ علیهم الملائِکه الا تَخافو و لاتَحزنو واَبشرو بالجَنَّه التی کنتم توعدون» از سوره فصلت نسبت با پاسخ موشکی ایران در سرزمین های اشغالی واکنش نشان داد.
هادی حاجتمند کارگردان فیلم مستند هم نوشت: «۲۶ فروردین ۱۴۰۳ را تاریخ ایران بزرگ فراموش نخواهد کرد. فرزندان ایران در مقابل جسارت یک رژیم نحس و پلید به کنسولگری و شهادت برخی از فرزندان ایران، اسراییل را به آتش کشید».
حامد جعفری تهیه کننده فیلم انیمیشن «بچه زرنگ» هم نوشت: «من فکر می کنم حتی اونایی که مخالف سیاست های رایج کشور هستند و یا حتی کسانی که با حاکمیت مشکل مبنایی دارند هم یک جایی ته دلشان احساس غرور کردند».
محمدرضا شفاه تهیه کننده سینما هم انتشار عکسی از مزار سرلشگر شهید حسن تهرانی مقدم نوشت: «یه مرد بود، یه مرد».
راحله امینیان از مجریان تلویزیون هم در تازه ترین متن انتشار یافته در فضای مجازی خود نوشت: «رهبر انقلاب: دوره بزن در رو تمام شده بزنید، می خورید».
الهام عابدینی یکی دیگر از مجریان تلویزیون هم با انتشار متنی اظهار نمود: «ترور دانشمندان هسته ای، ویروس استاکس نت، پشتیبانی از گروههای تروریستی و حمله ضد ایران، حمله به مواضع نظامی و دیپلماتیک ایران در کشورهای مختلف همچون همین مورد اخیر در دمشقبه علاوه ده ها مورد دیگر چه کسی شروع کرد؟ ایران مقابل رژیم صهیونیستیِ متجاوز، از خود دفاع می کند، دفاع مشروع».
مجید یحیایی مجری تلویزیون هم در واکنش به پاسخ موشکی کشورمان در سرزمین های اشغالی خاطرنشان کرد: «نقطه پایانتان یک یاعلی است / ذکر حیدر رمز آغاز فناست / شر این ظالم بزودی کم شود / درب این خیبر کلیدش مرتضی است».
این گزارش درحال به روز رسانی است…

منبع: