به میزبانی تالار وحدت انجام می شود؛ جزییاتی از تازه ترین کنسرت ارکستر سمفونیک

به میزبانی تالار وحدت انجام می شود؛ جزییاتی از تازه ترین کنسرت ارکستر سمفونیک

به گزارش پیلانو، ارکستر سمفونیک تهران در ادامه اجرای پروژه های جدید خود در نخستین روز از فصل زمستان کنسرتی را به رهبری منوچهر صهبایی در تالار وحدت تهران برگزار خواهد نمود.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، تازه ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران شامگاه جمعه اول دیماه به رهبری منوچهر صهبایی در تالار وحدت تهران پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.
در این کنسرت «اورتورفرایشوتز» به آهنگسازی کارل ماریا فون وبر از آهنگسازان شهیر آلمانی که تاثیر زیادی بر شکل گیری اپراهای دوره رمانتیک داشته و آثار زیادی هم برای ساز کلارینت نوشته است پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.
«سمفونی شماره ۴ در لاماژور» اثر لودویگ فلیکس مندلسون بارتولدی آهنگساز و رهبر ارکستر آلمانی اوایل دوره رومانتیک بخش بعدی تازه ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران است. هنرمندی که از او بعنوان پلی میان موسیقی کلاسیک و رومانتیک یاد می کنند و همچون آثارش میتوان به کنسرتو برای ویولن و ارکستر اشاره نمود که خیلی از دوستداران و پژوهشگران موسیقی این اثر مندلسون را بعنوان دومین کنسرتوی ویولن از سه کنسرتوی برتر دنیا یاد کرده اند.
اجرای «سوئیت آرلزین – شماره ۲» و «سوئیت کارمن» اثر جرج بیزه از آهنگسازان سرشناس فرانسوی دوره رومانتیک که با خلق اپرای «کارمن» به شهرت جهانی رسید بخش پایانی تازه ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران را تشکیل می دهد.
ارکستر سمفونیک تهران از مجموعه های وابسته به بنیاد فرهنگی هنری رودکی است که طی ماه های گذشته به رهبری منوچهر صهبایی کنسرتهای گوناگونی را با اجرای آثاری از حسین دهلوی، آنتونیو ویولدی، آنتونی دورژاک، فرانتس شوبرت، دیمیتری شوستاکوویچ، یوهان اشتراوس، حسین ناصحی، لودویگ بتهوون را پیش روی مخاطبان قرار داده است.

منبع: