در گزارش پیلانو مطرح شد؛ نقدی بر منتقدان برگزاری مجدد کنسرت ها

در گزارش پیلانو مطرح شد؛ نقدی بر منتقدان برگزاری مجدد کنسرت ها

پیلانو: یکی از تهیه کنندگان شناخته شده حوزه موسیقی ضمن اشاره به شرایط فعلی مواجهه برخی افراد با هنرمندان عرصه موسیقی از آنها به سبب نوع برخوردهایی که شکل گرفته است، انتقاد نمود.

محمد حاتم پور تهیه کننده حوزه موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن توضیح درباره ی شرایط نابسامان حوزه موسیقی در عرصه برگزاری کنسرت توضیح داد: طی پنچ ماه گذشته با وجود اتفاقاتی که در کشورمان افتاده است، حدودا هیچیک از اصناف جامعه دست از کار نکشیدند و حتی یک روز هم کار روزمره خودرا تعطیل نکردند. پروسه اجتناب ناپذیری که بنده به عنوان یک تهیه کننده موسیقی هیچ مشکلی با آن ندارم و می دانم شرایط اقتصادی در وضعیتی است که باید کسب وکارها در ساعی ترین شکل ممکن ادامه داشته باشد. اما سوال من اینجاست چه کسی تعیین کرد که تنها عامل نرمال سازی این شرایط، تولید موسیقی و برگزاری کنسرت است؟
وی با انتقاد از شرایط این روزهای چرخه تولید و عرضه آثار موسیقایی در کشورمان اشاره کرد: این چه بهتان و تهمت تندی به اهالی شریف موسیقی در هر گونه موسیقایی است که آنها اگر مشغول به کار شوند عامل بی توجهی به شرایط می شوند ولی تمامی مشاغل دیگر حتی در زمینه های فرهنگی و هنری همچون سینما و تئاتر نیز از این قاعده مستثنی شده اند و می توانند با وجود تمام مشکلات و مصائبی که در هر شغل و صنفی وجود دارد، به کار خود ادامه دهند.
این تهیه کننده موسیقی افزود: متأسفانه به اعتقاد من آن دسته از منتقدانی که تمامی حرفه ها حتی سینما و فوتبال را هم شغل می پندارند ولی موسیقی را فقط وسیله ای برای تفریح و سرگرمی می دانند، هیچ تفاوتی با آن دسته از افرادی که موسیقی را فقط خلاصه در واژه های سبک و دور از شأن این هنر گرامی کرده اند، ندارند. من بسیار متأسفم که امروز افرادی که حتی یک روز مرخصی بدون حقوق هم نگرفته اند، به جامعه موسیقی که پنج ماه تمام دست از کار کشیده اند و الان تصمیم به شروع فعالیت گرفته اند انگ بی شرفی می زنند. فرآیندی که واقعاً همه اهالی موسیقی را دل آزرده می کند.
حاتم پور در بخش پایانی صحبت های خود اظهار داشت: جامعه موسیقی ایران یکی از شریف ترین هنرمندان این سرزمین هستند که همیشه نهایت تلاش خودرا انجام می دهند تا بواسطه نام ارزشمندی چون «موسیقی» در گونه های مختلف، با تمام مشکلات و مصائبی که دارند، آثاری را تولید کنند که بتواند رضایت مخاطبان و طرفداران را به همراه داشته باشد. بدین سبب به دور از انصاف است که آنها را با واژه های سخیف و بسیار توهین آمیز به شکلی ارزیابی نماییم که اصلاً زیبنده نیست.

منبع: