سهرابی از نمایشگاه قدیریان بازدید کرد

سهرابی از نمایشگاه قدیریان بازدید کرد

به گزارش پیلانو، عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه نقاشی عبدالحمید قدیریان با عنوان نور هدی نور حسین (ع) است و بس بازدید نمود.

به گزارش پیلانو به نقل از واحد ارتباطات و رسانه مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا سهرابی با حضور در فرهنگسرای نیاوران و بازدید از نمایشگاه آثار عبدالحمید قدیریان، آثار نمایش یافته در نمایشگاه «نور هدی نور حسین (ع) است و بس» را گیرا، پرمعنا، خلاقانه و متفاوت با دیگر آثار قدیریان دانست.
مدیرکل هنرهای تجسمی، خلاقیت و استفاده از روشهای فنی بدیع نورپردازی در آثار قدیریان را متمایز توصیف کرد و ضمن اشاره به آیه ۳۵ سوره مبارکه نور که خداوند در آن همه خاندان (ع) را نور واحد می داند، اظهار داشت: شاخصه اصلی و مشترک همه آثار استاد قدیریان اتصال انسان به نور آسمان و راه نجات بشریت امروز هم اتصال به نور آسمان است.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه همه مدیران فرهنگی و هنری پشتیبانی از عموم هنرمندان بخصوص هنرمندانی است که اندیشه های والای این چنینی را ترویج و منعکس می کنند و پای تعهدات دینی و انقلابی خود ایستاده اند. در پرتو تداوم چنین حمایت هایی میتوان امیدوار بود که این قسم مضامین آسمانی در جای جای جامعه جاری و ساری شود. بدین ترتیب، مشکل اصلی بشریت امروز که جدایی از اتصال به نور آسمانی است مرتفع خواهد شد و شاهد تأثیرات مثبت آن در جامعه خواهیم بود.
سهرابی علاقه مند ساختن هرچه بیشتر مردم بخصوص جوانان و دانشجویان را برای بازدید از این قبیل نمایشگاه های هنری وظیفه اصلی عموم مدیران و سیاستگذاران حوزه فرهنگ و هنر توصیف و اظهار داشت: رسانه ای سازی، اطلاع رسانی دقیق و گسترده همراه با ساخت مستندهای گیرا و هم برگزاری این قسم نمایشگاه ها در نگارخانه های مرکز شهر ازجمله سازوکارهایی است که می تواند در این حوزه ثمربخش باشد.
مدیرکل هنرهای تجسمی در انتها این بازدید ضمن تاکید بر بکارگیری همه ظرفیت ها برای پشتیبانی از هنرمندان و آثار هنری بخصوص آثار ساخته شده در جهت نشر معارف خاندان عصمت و طهارت (ع)، به بحث خرید آثار هنری توسط دستگاه ها و نهادها اشاره نمود و اظهار داشت: در سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در زمینه سیاست گذاری های دولت برای خرید آثار هنری خواهیم بود. اساساً یکی از اصلی ترین سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخصوص مرکز هنرهای تجسمی پشتیبانی از هنرمندان و کمک به رونق جریان اقتصاد هنر است و در این راه تاحد امکان برای تخصیص ۲ درصد از بودجه نهادها به خرید آثار هنری، تلاش خواهیم کرد.
ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران، سید مصطفی زراوندیان معاون هنری مرکز هنرهای تجسمی و سید عبدالله حاجی سیدحسن هنرمند رشته نقاشی خط ازجمله چهره هایی بودند که عبدالرضا سهرابی را در این بازدید همراهی کردند.
نمایشگاه انفرادی «نور هدی نور حسین (ع) است و بس» از ۱۷ دی تا ۷ بهمن ۱۴۰۱ در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران میزبان عموم مخاطبان است. علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه هنری می توانند در ایام عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در ایام تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران رجوع کنند.