در تعامل با سازمان تامین اجتماعی؛ خدمات بیمه ای و حمایتی صندوق اعتباری هنر گسترش پیدا می کند

در تعامل با سازمان تامین اجتماعی؛ خدمات بیمه ای و حمایتی صندوق اعتباری هنر گسترش پیدا می کند

پیلانو: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در یک نشست مشترک از گسترش خدمات بیمه ای و حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر و فعالان قرآنی و رسانه ای خبر دادند.

به گزارش پیلانو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در نشست با مدیرعامل و مدیران سازمان تامین اجتماعی با تقدیر از خدمات این سازمان به جامعه فرهنگ، هنر و رسانه کشور، اشاره کرد: مصمم هستیم با همکاری دوجانبه با سازمان تامین اجتماعی همه تلاش خودرا در راستای گسترش خدمات بیمه ای بکار بسته تا بتوانیم امنیت شغلی را برای ادامه فعالیت حرفه ای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه فراهم آوریم.
، سید مجید پوراحمدی در نشست با موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با تشریح فعالیت ها و نوع ارائه خدمات این صندوق به اعضا، اظهار داشت: خدمت، حمایت، ارائه تسهیلات، کمک، مساعدت و رفع دغدغه و مشکلات هنرمندان عضو این صندوق را از وظایف ذاتی این مجموعه برشمرد که با جدیت از گذشته شروع شده و باعزمی راسخ در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی ادامه خواهد داشت.
رئیس هیأت مدیر صندوق اعتباری هنری در ادامه به بهره مندی بیش از ۵۰ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان، اصحاب رسانه و فعالان قرآنی کشور از خدمات بیمه تامین اجتماعی اشاره و اظهارکرد: تحت پوشش قرار گرفتن اعضا و استفاده از بیمه تامین اجتماعی از با اهمیت ترین خدمات صندوق اعتباری هنر به جامعه فرهنگ و هنر کشور شمرده می شود که می تواند به عنوان نقطه اتکا و قوتی برای ادامه فعالیت آنها به خصوص در وضعیت سخت باشد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همکاری سازمان تامین اجتماعی با صندوق اعتباری هنر، اشاره کرد: بدون تردید همراهی مجموعه سازمان تامین اجتماعی نقش بی بدیلی در میزان رضایتمندی جامعه فرهنگ و هنر داشته که همیشه قدردان این همراهی و همکاری همیشگی هستیم.
پوراحمدی در ادامه، حمایت ویژه از اعضای تحت پوشش صندوق اعتباری هنر را از وظایف مهم این صندوق عنوان نمود وافزود: در سال ۱۴۰۱ سهم پرداختی صندوق برای هر بیمه شده با رشد ۵۷ درصدی از مبلغ ۲۷۰ هزارتومان به ۴۲۵ هزارتومان افزوده شد و رقم قابل توجهی از بودجه دریافتی صندوق به یارانه بیمه تامین اجتماعی اعضا اختصاص یافت.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال اشاره کرد: با عنایت و توجه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خدمات صندوق هنر با وجود محدودیت های مالی و بودجه ای، توسعه و گسترش خواهد یافت.
قول های مساعد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گسترش حمایت ها
در ادامه این جلسه مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز ضمن خیرمقدم به مدیرعامل وهئیت همراه وی، هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران را قشر فرهیخته و فعال جامعه عنوان نمود و اظهار داشت: با همکاری صندوق اعتباری هنر خدمات سازمان تامین اجتماعی به این افراد به طور مستمر انجام خواهد گرفت.
میرهاشم موسوی با قدردانی از مدیرعامل و مجموعه صندوق اعتباری هنر برای تحت پوشش قرار دادن اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، خدمت رسانی به این عزیزان با معرفی صندوق هنر همچنان ادامه خواهد داشت.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد: خوشبختانه درباب بیمه هنرمندان، خبرنگاران و نویسندگان و فعالان قرآنی بین این سازمان و صندوق اعتباری هنر وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خوبی برقرار بوده و همچنان ادامه خواهد داشت.
موسوی تصریح کرد: امروز با توجه به توجه ویژه دولت مردمی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت و ارائه خدمات به هنرمندان، روند افزایشی آمار هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران تحت پوشش تامین اجتماعی طی ماه های اخیر را شاهد می باشیم که نوید بخش پشتیبانی و حمایت این دومجموعه را نشان میدهد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آمادگی این سازمان در راستای بهره مندی افراد معرفی شده از طرف صندوق اعتباری هنر آگاهی داد وگفت: ما نیز به نوبه خود تلاش خواهیم کرد تا هنرمندان بدون دغدغه به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهند.
بیمه پروژه های فرهنگی و هنری، امکان افزودن یکی دیگر از نرخ های بیمه پردازی به نرخ های انتخابی سهم بیمه شده شامل ۱۲، ۱۴ و ۱۸ با رعایت ضوابط و مقررات بیمه مشاغل آزاد و بهبود شرایط بازنشستگی بیمه شدگان صندوق در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: