در بازدید از دبیرخانه جشنواره مطرح شد؛ همراهی با جشنواره تجسمی فجر نشانه آگاهی و هوشمندی هنرمندان است

در بازدید از دبیرخانه جشنواره مطرح شد؛ همراهی با جشنواره تجسمی فجر نشانه آگاهی و هوشمندی هنرمندان است

پیلانو: عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و رییس شورای سیاست گذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور در دبیرخانه این رخداد هنری در جریان روند ارزیابی و انتخاب آثار قرار گرفت.

به گزارش پیلانو به نقل از ستاد خبری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ۱۳ دی با حضور در دبیرخانه این رخداد هنری از بخش های مختلف دبیرخانه بازدید و در جلسه داوری آثار رشته نقاشی شرکت کرد و به گفت و گو با دبیر و داوران این بخش پرداخت.
وی ضمن تجلیل از کوشش های انجام شده توسط ستاد برگزاری، دبیران و داوران جشنواره پانزدهم بیان کرد: دشمنان بدنبال این بودند که به همه رخدادهای هنری خصوصاً جشنواره های فجر ضربه بزنند، اما خوشبختانه هوشمندی و همراهی شما هنرمندان ارجمند که حاکی از عمق میهن دوستی و ارزش آفرینی تان برای کشور و جمهوری اسلامی ایران است، مانع از بروز این امر شد و بدخواهان را ناکام گذاشت. استقبال و همراهی با جشنواره هنرهای تجسمی فجر نشانه آگاهی و هوشمندی هنرمندان است.
رئیس شورای سیاست گذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افزود: هجمه های انجام شده به جشنواره فجر، این سخن امام خمینی (ره) را در اذهان تداعی می سازد که فرمودند هرگاه دشمن از شما تعریف کرد، بدانید که عملکردتان خوب نبوده و هرگاه به شما تاخت، بدانید که کارتان را به درستی انجام داده اید. حالا نیز شرایط به همین صورت است و هجمه دشمنان نشان میدهد که بحمدالله شما کارتان را به نحو احسن پیش برده اید. عملکرد دبیرکل محترم جشنواره در برخورد با فشارها و هجمه های موجود نیز بسیار دلگرم کننده و آرامش بخش بود.
سهرابی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای ستاد برگزاری سالگرد این شهید والامقام اشاره و عنوان کرد: باتوجه به شناخت عمیق و دقیق رهبر معظم انقلاب نسبت به هنر، تاکید ایشان بر این بود که از انواع هنرها و ظرفیت های هنری برای تثبیت جایگاه شهید سلیمانی استفاده گردد تا حضور مردم در آئین های تجلیل از این شهید عزیز، مستمر و همیشگی باشد. اگر از این منظر به موضوع نگاه نماییم، درمی یابیم که وظیفه سنگینی بر دوش همه ما است. مرکز هنرهای تجسمی از آمادگی لازم برخوردارست تا حداکثر توان و تلاش خودرا برای تسهیل فعالیت هنرمندان دراین زمینه به کار گیرد.
در بخش دیگری از این جلسه، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ضمن ارائه گزارشی از پروسه داوری و انتخاب آثار، سطح کیفی آثار ارائه شده را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که در بخش نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، آثار شایسته ای به نمایش درآیند.
پریسا شاد قزوینی دبیر بخش نقاشی و محمد خزایی، محمد کاظم حسنوند و علی بحرینی داوران این رشته هنری نیز به طرح نکات و نظرات خود در حوزه برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر پرداختند.
پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیری سیدعباس میرهاشمی، بهمن سال ۱۴۰۱ در تهران و سایر استانهای کشور راه اندازی. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این رویداد هنری می توانند به سایت جشنواره به آدرس www.fajrtajasomi.ir مراجعه کنند.