از لغو یک کنسرت تا اظهارات ضرغامی در رابطه با احکام حجاب

از لغو یک کنسرت تا اظهارات ضرغامی در رابطه با احکام حجاب

به گزارش پیلانو، بدرقه پیکر مازیار شیخ محبوبی، اخطار محمد خزاعی در رابطه با یک «تهدید بزرگ» در سینما، درگذشت منتقد معروف گاردین، برگزاری «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در ماه محرم، معرفی برگزیدگان جایزه شعر خبرنگاران و نامزد ایرانی جایزه آساهی، لغو کنسرت یک خواننده با دلیلی عجیب، آخرین وضعیت تپه حصار، اظهارات ضرغامی در رابطه با حکم های صادرشده در ارتباط با حجاب و کشف های جدید در راه پل معلق اردبیل از تازه های فرهنگی هنری 26 تیرماه بود.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، روز دوشنبه بیست و ششم تیر ماه پیکر مازیار شیخ محبوبی (صدابردار سینمای ایران) با حضور تعدادی از اهالی سینما در حالی به سمت آرامگاه ابدی بدرقه شد که تعدادی از هنرمندان ضمن گله از برخی بیکاری ها و بی توجهی ها تاکید نمودند که خود اهالی سینما بیشتر باید هوای یکدیگر را داشته باشند.

هشدار محمد خزاعی درباره ی یک «تهدید بزرگ» در سینما
در ادامه، رئیس سازمان سینمایی در تازه ترین اظهاراتش درباره ی ماجرای هوش مصنوعی و تکنولوژی های که فرا می رسد هشدار داد و اظهار داشت: که چنین پیشامدی تهدیدی بزرگ شمرده می شود و ما باید از هنرمندان و اساتید این حوزه مراقبت نماییم. آنها باید به مرور زمان با چنین تغییر و تحولاتی آماده شوند و با فنون جدید محصولات خودشان را عرضه کنند.

درگذشت منتقد معروف گاردین
در این روز خبر رسید که درک مالکوم منتقد و نویسنده سینمایی و مدیر سابق جشنواره فیلم لندن در سن ۹۱ سالگی درگذشت.
شروع ۲۳۵ میلیون دلاری «ماموریت غیرممکن» جدید
بازیگران در مقابل هوش مصنوعی!
همین طور شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بعد از یک سال وقفه با دعوت از هنرمندان سراسر ایران و جهان از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه برگزار می شود.

«نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محرم و گردهمایی هنرمندان در تئاتر شهر
در خبر دیگری هم اعلام گردید که ویژه برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» به همت اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و مجموعه تئاتر شهر در سه بخش تعزیه، نقالی و پرده خوانی به عنوان نخستین رویداد هنری پس از ساماندهی محوطه تئاتر شهر به اجرا درمی آید.
افزون بر این ها، برخی از هنرمندان تئاتر با حضور در مجموعه تئاتر شهر و در جلسه مشترکی که با شهردار منطقه ۱۱ و اعضای شورای شهر تهران داشتند، خواهان استمرار پاکسازی فضای بیرونی تئاتر شهر شدند و مسئولان شهری نیز حمایت معنوی هنرمندان را دراین زمینه موثر دانستند.

از ساخت «بچه» تا «هل پوک» و ماجراهای «مبارک»
ساخت فیلم کوتاه «بچه»، تدوین فیلم کوتاه «کارخانه بوی مرگ می ­داد»، «هل پوک» در تماشاخانه ایرانشهر و همکاری خانه موزه خیمه شب بازی ایران و موزه دکتر معین از دیگر رویدادهای هنری بود.

«ملاقات با حسین (ع)» در شبکه نمایش خانگی و ستاره ساز جدید
همین طور ویژه برنامه «ملاقات با حسین(ع)» توسط تهیه کننده قبلی برنامه «با حسین (ع) حرف بزن» از ۲۷ تیر ماه به مناسبت ماه محرم، هر روز از شبکه نمایش خانگی پخش می شود.
و اینکه مسابقه استعدادیابی «ستاره ساز» به فصل پنجم رسیده و به زودی از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
«رستگاری» ده نمکی را نجات می دهد؟
رادیو «ورزش بانوان» به کجا رسید؟

برای کتاب خوان کردن بچه ها چه کنیم؟
بدنبال سوژه کتاب خوانی کودکان و نوجوانان و راهکارهایی که برای کتاب خوان کردن بچه ها وجود دارد، با منصور یاقوتی ـ نویسنده پیشکسوت ـ گفتگویی داشتیم. او معتقد است: برای کتاب خوان کردن بچه ها به معلم هایی نیاز داریم که ادبیات کودک را بشناسند و وقت خودرا برای پرورش کودکان بگذارند.

معرفی برگزیدگان جایزه شعر خبرنگاران و نامزد ایرانی جایزه آساهی
در ادامه، برگزیدگان هفدهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران معرفی شدند و از کاظم سادات اشکوری تجلیل شد. همین طور شورای کتاب کودک «کانون توسعه فرهنگی کودکان» را به عنوان نامزد دریافت جایزه آساهی- ایبی ۲۰۲۴ معرفی نمود.

جناب وزیر ۴۰ نوازنده اخراجی ارکستر سمفونیک تهران را بازگردانید!
بدنبال ماجرای اخراج ۴۰ نوازنده ارکستر سمفونیک تهران، علی رهبری (آهنگساز و رهبر ارکستر بین المللی) طی نامه ای خطاب به وزیر فرهنگ از او درخواست نمود ۴۰ نوازنده ارکستر سمفونیک تهران را به محل کارشان بازگردانند و اشاره کرد: آن چه اینروزها بصورت زشت و زننده ای در ارکستر سمفونیک تهران رخ می دهد، بطورکامل خلاف آن چیزی است که در جهان می گذرد و برخلاف قوانین جاری ایران نیز هست.

صدای زنانه کنسرت مجید سالاری را لغو کرد؟!
افزون بر این، کنسرت مجید سالاری (خواننده بندرعباسی) که بعد از استقبال مخاطبان در تاریخ ۲۴ تیرماه، قرار بود ۲۵ تیرماه هم روی صحنه برود، طبق اعلام برگزارکنندگان کنسل شد. این در حالیست که بعضی می گویند «زنانه بودن صدای خواننده» موجب لغو این کنسرت شده است!
برنامه ای برای دلجویی از نوازندگان بلاتکلیف ارکستر سمفونیک تهران
پایان جشنواره ای که جوانی در آن موج می زند!
همین طور نمایشگاه مروری بر بازتاب جریان عاشورا در هنرهای تجسمی معاصر با عنوان «همچنان جاری»، چهارشنبه ۲۸ تیرماه همزمان با شروع ماه محرم در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح خواهد شد.
چند نقاشی برای معرفی «شاگال»

کار در غسالخانه و گواهی سلامت روانی مشکل حجاب را حل نمی کند
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در توئیتی نوشت: «اعلام عمومی مجازات کار در غسالخانه و یا ارائه گواهی سلامت روانی برای متخلفان حجاب، بجای این که مشکل حجاب و عفاف را حل کند، موجب ایجاد چالش های مهم تر و بیشتری خواهد شد. فکر نمی کنم جناب آقای محسنی اژه ای، موافق صدور این احکام باشند.»
عزت الله ضرغامی همین طور در حاشیه همایش گردشگری سلامت که دوشنبه ۲۶ تیرماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار گردید، در جمع خبرنگاران به این مساله اشاره نمود و اظهار داشت: این که بگوییم هر دو هفته یک دفعه فردی گواهی سلامت از روانپزشک بگیرد هیچ کس نمی پذیرد. بواسطه آشنایی که با رییس قوه قضائیه دارم می گویم شخصا با اینگونه احکام موافق نیستند.

«تپه حصار» رازهای بیشتری ندارد؟
در ادامه، معاون میراث فرهنگی استان سمنان نیز درباره ی آخرین وضعیت و اقداماتی که در محوطه باستانی «تپه حصار» انجام شده است، توضیحاتی به ایسنا داد و اظهار داشت: این محوطه تاریخی به کاوش مجدد نیاز ندارد و اولویت با معرفی آثار آنست.

کشف های جدید در راه پل معلق اردبیل
همین طور باستان شناسان مسیر اجرای «پل معلق ورگه سران سرعین» را بررسی و آثار تاریخی را بمنظور جلوگیری از تخریب، شناسایی نمودند.

اعلام زمان نمایشگاه گردشگری تهران
در نهایت هم اعلام گردید که هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار می گردد.
خرابکاری در ایتالیا

منبع: