آمادگی استانها برای شرکت در جشنواره تجسمی فجر

آمادگی استانها برای شرکت در جشنواره تجسمی فجر

پیلانو: بخش تجسم هنر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از اعلام آمادگی و مشارکت گسترده استانهای کشور در برگزاری جشنواره پانزدهم آگاهی داد.
به گزارش پیلانو به نقل از ستاد خبری جشنواره، سید مصطفی زراوندیان، دبیر بخش «تجسم هنر» ضمن ارزیابی مثبت روند تعامل ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها با دبیرخانه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اظهار داشت: امسال همچون سال قبل همزمان با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در پایتخت، شاهد برگزاری نمایشگاه های هنری در استانهای سراسر کشور نیز خواهیم بود.
وی ادامه داد: بمنظور تمرکززدایی، بهره برداری بهینه از ظرفیت های موجود در استانها و نیز ایجاد زمینه های لازم جهت ارائه آثار هنرمندان مستعد سراسر کشور، در این دوره نیز تدابیر و تمهیدات مقتضی پیش بینی شده است تا هنرمندان از اقصی نقاط کشور بتوانند آثار هنری خودرا به دبیرخانه جشنواره ارسال و در این رویداد هنری شرکت نمایند.
زراوندیان ضمن اشاره به بخش های مختلف پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: همانطور که در فراخوان نیز قید شده است، جشنواره امسال در دو بخش اصلی (طوبای زرین) و ویژه (قله ها) برگزار می گردد که بخش طوبای زرین رقابتی بوده و شامل آثار ارسالی هنرمندان رشته های تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی، نگارگری و حجم (مجسمه، سرامیک، چیدمان) است. بخش قله ها نیز تلاش می کند به ترسیم قله های افتخار ایران و ایرانی بپردازد.
دبیر بخش «تجسم هنر» افزود: به موازات برگزاری دو بخش اصلی و ویژه، بخش تجسم هنر نیز به نمایش آثار هنرمندان مقیم استانها در استانهای مربوطه اختصاص دارد. باتوجه به هماهنگی ها و هم افزایی های انجام شده میان دبیرخانه جشنواره و مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای سراسر کشور، بنظر می رسد که امسال شاهد استقبال و حضور پررنگ هنرمندان استانها در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر باشیم.
زراوندیان در بخش پایانی سخنان خود اشاره کرد: با توجه به این که رویکرد جشنواره پانزدهم مبتنی بر هنر خلاق، وحدت بخش، امیدآفرین و هویت مند در قالب هنر متعالی برای مردم است، در این دوره سعی شده است که جشنواره بستر مناسبی برای پیوند و ارتباط هرچه بیشتر آحاد مردم با هنرهای تجسمی باشد.
یادآوری می شود که پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیری سیدعباس میرهاشمی، بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در تهران و سایر استانهای کشور راه اندازی.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این رویداد هنری می توانند به سایت جشنواره به آدرس www.fajrtajasomi.ir مراجعه کنند.