بهزاد غریب پور هنرمند گرافیست درگذشت

بهزاد غریب پور هنرمند گرافیست درگذشت

پیلانو: بهزاد غریب پور هنرمند گرافیست و تصویرگر بر اثر بیماری، سه شنبه شب 22 آذر دارفانی را وداع گفت.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، بهزاد غریب پور هنرمند گرافیست و تصویرگر که مدتی برای درمان بیماری در کانادا حضور داشت، سه شنبه شب ۲۲ آذر دارفانی را وداع گفت.
کیانوش و بهروز غریب پور برادرهای مرحوم در صفحات شخصی خود ضمن اعلام خبر درگذشت این هنرمند در غربت را اعلام نمودند.
بر اساس پیگیری خبرنگار مهر، برای تدفین پیکر این هنرمند، هنوز از طرف خانواده تصمیم گیری دقیقی نشده است که در ایران یا خارج از کشور به خاک سپرده شود و در این خصوص به زودی اطلاع رسانی می شود.
بهزاد غریب پور متولد سال ۱۳۳۶ در شهر سنندج و دانش آموخته رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و با تأسیس استودیوی «تینو گرافیک» در سال ۱۳۶۳، فعالیت خود در حیطه تصویرگری و طراحی گرافیک و تبلیغات را پی گرفت که تا ۱۳۹۴ ادامه داشت. تدریس در دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه هنر و ده ها دوره و کارگاه آموزش تخصصی تصویرگری و طراحی کتاب از دیگر کارهای فرهنگی او بوده است. علاوه بر این ها، مدیریت هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات افق، محراب قلم، قدیانی، سروش و غیره را نیز عهده دار بوده است. از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۳ عضو هیأت داوران خیلی از جشنواره های تجسمی بوده که دوسالانه تصویرگری تهران، جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی و جشنواره هنرهای تجسمی فجر از آن جمله اند. او از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ عضو نخستین هیأت مدیره انجمن تصویرگران ایران بوده است.
خبرگزاری مهر درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری تسلیت می گوید.

منبع: