حمله به نقاشی 110 میلیون دلاری کلود مونه

حمله به نقاشی 110 میلیون دلاری کلود مونه

پیلانو: در ادامه سری اقدامات با هدف جلب توجه به تغییرات آب و هوا و تخریب محیط زیست، معترضان روی یک تابلوی گرانقیمت اثر «کلود مونه» را برای مدت کوتاهی با نشاسته پوشاندند.
به گزارش پیلانو به نقل از آرت نیوز، این نقاشی با نام «Meules» اثر «کلود مونه» در سال ۱۸۹۰، چند سال پیش توسط «هاسو پلاتنر» مجموعه دار معروف آثار هنری به قیمت ۱۱۰.۷ میلیون دلار در یک حراجی خریداری شد و از سال ۲۰۱۷ برای نمایش به موزه باربرینی در شهر پوتسدام آلمان امانت داده شده است.
یک گروه فعال آلمانی با نام «آخرین نسل» که این اقدامات اعتراضی را رهبری می کند در اطلاعیه ای اعلام نمود: «نقاشی در این اقدام لطمه ندیده است. کاملاً برخلاف رنج بی حد ای که سیل ها، طوفان ها و خشکسالی ها امروز به عنوان منادی فاجعه قریب الوقوع بر ما وارد می کنند.»

این گروه همین طور به رسانه ها گفته اند: «این اقدام بمنظور برجسته کردن تضاد بین طبیعت زیبای به تصویر کشیده شده در اثر «کلود مونه» و خطراتی که هم اکنون برای صحنه های واقعی مانند آن وجود دارد، انجام شده است. مونه طبیعت را دوست داشت و زیبایی منحصر به فرد و شکننده آنرا در آثارش به تصویر کشید. چگونه است که خیلی ها بیش از لطمه دیدن به این تصاویر می ترسند تا از نابودی خود دنیای واقعی ما، جادویی که مونه آنقدر تحسین می کرد؟»
موزه باربرینی هم در صفحه اجتماعی خود با اشاره به اینکه این اثر نقاشی به سبب محافظت با شیشه صدمه ای ندیده، از نمایش عمومی باردیگر آن از روز چهارشنبه آگاهی داد.

منبع: