با حضور مدیران صندوق اعتباری هنر؛ یکپارچه سازی حمایت های وزارت فرهنگ بر بستر هنر کارت بررسی گردید

با حضور مدیران صندوق اعتباری هنر؛ یکپارچه سازی حمایت های وزارت فرهنگ بر بستر هنر کارت بررسی گردید

پیلانو: راهکارهای تجمیع و یکپارچه سازی حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بستر هنر کارت با حضور معاونت ها و موسسات زیر مجموعه این وزارتخانه بررسی گردید.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، نخستین جلسه هم اندیشی نمایندگان معاونت ها و موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران صندوق اعتباری هنر و مدیران «هنر کارت» درباره ی بررسی راهکارهای تجمیع و یکپارچه سازی حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بستر «هنر کارت» روز چهارشنبه ۲۷ مهر اجرا شد.
در این جلسه که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر، مدیرعامل شرکت «هنر کارت» و نمایندگان معاونت ها و موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، راهکارهای ساماندهی، تجمیع و یکپارچه سازی حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بستر «هنر کارت» مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در ابتدای این جلسه فرزاد طایفه حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: صندوق تلاش می کند فاصله خودرا با اصحاب فرهنگ و هنر بکاهد و شبکه ارتباطی منسجم میان اعضا و صندوق برقرار شود. تسهیل در ارائه خدمات، توزیع متوازن منابع، شفافیت در عملکرد از خاصیت های «هنر کارت» است.
وی با اشاره به آمار ثبت نام اعضا در ادامه اظهار داشت: تا حالا قریب به ۸۳ هزار هنر کارت صادر و توزیع شده است. همین طور کمک هزینه معیشتی ناشی از شیوع بیماری کرونا و بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر طی سال های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به حساب متصل به «هنر کارت» اعضا واریز شده است.
حیدری اشاره کرد: باتوجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی ساماندهی و تجمیع حمایت های تمامی حوزه های تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بستر هنرکارت، برنامه ریزی های لازم در این خصوص در صندوق اعتباری هنر انجام و زیرساخت های هنرکارت تقویت شده است. این جلسه نیز با هدف بررسی راهکارهای لازم برای این کار تشکیل شده است تا با همفکری و همراهی معاونت ها و موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این امر به زودی محقق شود.

برنامه های وزارت فرهنگ برای دارندگان هنر کارت
در ادامه این جلسه مرادی مدیر پروژه هنر کارت با اشاره به اهداف صدور «هنر کارت» اظهار داشت: این کارت بر طبق ۲ هدف اولیه شکل گرفت. نخستین هدف در پاسخ به مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر در خصوص صدورکارت شناسایی و شناسه هویت فرهنگی و هنری اعضای صندوق اعتباری هنر بود. هدف دوم صدور «هنرکارت» ارائه تسهیلات و حمایت های صندوق همچون وام، بیمه تامین اجتماعی و درمان تکمیلی، پرداخت کمک مستمری و طرح تکریم از درگاه واحد و در قالب شبکه یکپارچه به اعضا بود. در حقیقت هنرکارت یک کارت شناسایی و بانکی عضو شبکه شتاب با قابلیت ارائه انواع خدمات و خدمات متنوع به اعضای صندوق اعتباری هنر است.
وی با اشاره به اهداف نوین و اقدامات انجام شده درباره ی توسعه خدمات این کارت اظهار داشت: در دولت مردمی در نظر داریم خدمات متنوعی به هنرمندان کشور در قالب هنرکارت ارائه دهیم که اقدامات اولیه با توسعه همکاری ها و برگزاری جلسات گوناگون با نهادها و سازمان های خدمات محور انجام شده است. هم اکنون دارندگان «هنر کارت» از خدمات هتل های ایرانگردی و جهانگردی با تخفیف ویژه برخوردار می باشند و توافقات نهایی با خیلی از مراکز تفریحی و گردشگری نیز در حال انجام است.
مدیرعامل هنرکارت اشاره کرد: حالا هنرکارت به بلوغی رسیده است که می تواند با همکاری معاونت ها و سایر موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمات خودرا گسترش و تمامی حمایت های ارائه شده به اصحاب فرهنگ و هنر کشور از بستر این کارت ارائه شود.

منبع: