اسماعیلی خبر داد؛ افتتاح سه هنرستان جدید هنرهای زیبا در سال تحصیلی جدید

اسماعیلی خبر داد؛ افتتاح سه هنرستان جدید هنرهای زیبا در سال تحصیلی جدید

به گزارش پیلانو، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری از اضافه شدن سه هنرستان هنرهای زیبا به تعداد هنرستان های کشور در شروع سال تحصیلی جدید اطلاع داد.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری اظهار داشت: باتوجه به سیاست توسعه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنرستان های هنرهای زیبا و مراکز آموزش هنری در دوره ی جدید و تأکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری در این جهت مقرر گردید در هر استان حداقل دو هنرستان هنرهای زیبای پسرانه و دخترانه ایجاد شود.
اسماعیلی اضافه کرد: در جهت عملیاتی کردن این سیاست، از شروع دولت سیزدهم ۹ هنرستان جدید در استانهای مختلف تأسیس شده بود و در ابتدای سال تحصیلی جدید هم ۳ هنرستان دیگر به مجموعه هنرستان های هنرهای زیبا در کشور افزوده شد که هنرستان هنرهای زیبای دختران اهواز و هنرستان هنرهای زیبای خرم آباد و هنرستان هنرهای زیبای پسرانه کاشان ۳ هنرستانی هستند که از مهرماه سالجاری همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، فعالیت خویش را شروع کردند. با افتتاح این ۳ هنرستان جدید، از شروع دولت سیزدهم تا کنون تعداد ۱۲ هنرستان جدید تأسیس شده که یک رکورد در راه اندازی هنرستان های هنرهای زیبا شمرده می شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری اشاره کرد: هم اکنون تعداد هنرستان های هنرهای زیبا در کل کشور به ۶۰ باب رسیده و با پیگیری های انجام شده انشاالله در سالهای آتی روند توسعه کمی و کیفی هنرستان ها تداوم خواهد یافت.
اسماعیلی تاکید کرد: توسعه رشته های هنری در هنرستان ها هم در دستور کار قرار دارد و در سال تحصیلی جدید ۱۱ رشته در حوزه های موسیقی، گرافیک، نقاشی و پویا نمایی در هنرستان های هنرهای زیبا به راه افتاده است.