در حوزه هنری؛ نگارگران

در حوزه هنری؛ نگارگران

به گزارش پیلانو امیرحسین آقامیری برگزاری نمایشگاه نگارگران را حرکتی با هدف ایجاد حس رقابت میان هنرمندان و هنرجویانش دانست.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه گروهی «نگارگران» روز دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری انقلاب اسلامی راه اندازی شد.
امیرحسین آقامیری استاد نگارگری درباره این نمایشگاه اظهار داشت: مجموعه آثاری که ما در نمایشگاه نگارگران به نمایش گذاشتیم حاصل ۱۰ تا ۱۲ سال آموزش من برای هنرجویانی است که از ابتدا کار را آغاز کرده اند.
وی توضیح داد: آثاری که در نمایشگاه مذکور در معرض دید عموم به معرض نمایش گذاشته شد به دو بخش تقسیم می شوند. برخی از آنها آثار مشق از آثار قدما و اساتیدی چون رضا عباسی، استاد فرشچیان و محمدباقر آقامیری هستند و تعداد دیگر کارهایی خلاقانه به حساب می آیند که ذهنی ساخته شده اند. در واقع مشق کردن جز واجبات آموزش است و نمی توان از نوآموزان نگارگری انتظار داشت که در ابتدای راهشان کارهای ذهنی بسازند اما افرادی که سال ها مشق نگارگری کرده اند توانایی خلق کارهای ذهنی و خلاقانه را دارند. من همیشه به هنرجویانم می گویم ارزش آموزشی دیدن آثار قدما و اساتید در موزه ها بیشتر از ارزش آموزشی حضور در کلاس های نگارگری است.
امروز رقابتی بین هنرمندان وجود ندارد
این استاد نگارگری تصریح کرد: من از همه شاگردانم خواستم در برگزاری نمایشگاه نگارگران مشارکت کنند تا برای ادامه کارشان تشویق شوند. آنها با مشارکت در نمایشگاه مذکور و قرار گرفتن در یک فضای رقابتی انگیزه بیشتری برای تداوم کار در راه نگارگری پیدا می کنند البته تا چند سال قبل مسابقات و میادین ارزیابی گوناگونی با هدایای پرارزش برای آثار هنری وجود داشت تا حس رقابت میان هنرمندان ایجاد شود اما متأسفانه امروز با کاهش میادین ارزیابی رقابتی بین هنرمندان وجود ندارد.
آقامیری بیان نمود: چند کار از من که بیشتر در زمینه قرآنی ساخته شده اند میان آثار هنرجویانم در نمایشگاه نگارگران به معرض نمایش گذاشته شده است. بعضی از این آثار پیام های سوره های عادیات، تکاثر و آیه ۱۴ سوره نحل را به مخاطبانشان یادآور می شوند.
او افزود: هنر نگارگری ما یک هنر عرفانی و اخلاقی است ازاین رو آثاری که در نمایشگاه نگارگران به معرض نمایش گذاشته می شوند با مضامین ارزشی خلق شده اند.
ترغیب مردم به خرید آثار هنری کار هر کسی نیست
این استاد نگارگری بیان نمود: حوزه هنری علاوه بر برگزاری نمایشگاه نگارگران تلاش می کند با تبلیغات اشخاصی از خارج از حوزه هنری را به خرید آثار هنرمندان ترغیب کند اما انجام این کار در جامعه امروز ما کار هر کسی نیست چونکه سرمایه گذاری در زمینه ترغیب مردم به خرید آثار هنری خیلی کم شده است.
آقامیری تصریح کرد: آثار هنرجویانم را برای فروش می گذاریم و امیدواریم آثار آنها فروخته شود.
علاقه مندان می توانند این نمایشگاه را به صورت مجازی هم در نمایشگاه مجازی «نگارگران» دنبال کنند.
نمایشگاه های مجازی توسط حوزه هنری دیجیتال برای تسهیل و دسترسی مخاطبان برای بازدید از نمایشگاه های حوزه هنری طراحی شده است.