جشنواره فجر به موسیقی کدام نواحی تریبون داد؟

جشنواره فجر به موسیقی کدام نواحی تریبون داد؟

پیلانو: سی وهفتمین جشنواره موسیقی فجر صحنه حضور گروههای موسیقی اقوام خواهد بود. برمبنای برنامه، در این جشنواره گروه هایی از مناطق مختلف ایران نظیر کرمانشاه، لرستان، کردستان، آبادان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، تربت جام و بندر عباس در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می روند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، اجراهای موسیقی مقامی ساعت ۲۱: ۳۰ روز جمعه ـ ۲۲ بهمن ماه ـ شروع می شود. در این روز، حیدر کاکی از کرمانشاه، یوسف باجلوند از لرستان و گروه آبادانی «سار» با حضور امیر تنگسیری و حجت شیروی در یک سانس مشترک به اجرا می پردازند.
روز شنبه، ۲۳ بهمن ماه نیز ابتدا گروه «نوای سمیره» از لرستان و در ادامه گروه «دالاهو» از کرمانشاه به ترتیب از ساعات ۱۸: ۳۰ و ۲۱: ۳۰ روی صحنه خواهند رفت.
در ادامه اجراهای موسیقی نواحی، فرهنگسرای ارسباران در روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه در دو سانس ۱۸: ۳۰ و ۲۱: ۳۰ میزبان گروه «مقامی ترکمنی» از گلستان و «پامچال» از تربت جام و همین طور بربط هرمزگان، محمود صادقی ورگ از خراسان شمالی و سعدالله نصیری از کردستان خواهد بود.
روز دوشنبه، ۲۵ بهمن ماه نیز گروه «ندای تفتان» از سیستان و بلوچستان و سلمان سلیمانی و یعقوب تنها از خراسان رضوی و همین طور هادی منتظری از ساعت ۲۱: ۳۰ هنرنمایی می کنند. این کنسرت حسن ختام اجراهای بخش موسیقی نواحی سی وهفتمین جشنواره موسیقی فجر خواهد بود.

منبع: