گزارش پیلانو؛ آخرین وضعیت بهسازی موزه هنرهای معاصر، تعویق در انتقال گنجینه

گزارش پیلانو؛ آخرین وضعیت بهسازی موزه هنرهای معاصر، تعویق در انتقال گنجینه

پیلانو: هفته گذشته قرار بود آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به گالری های ۶ تا ۹ انتقال داده شوند اما نشت آب در گالری شماره ۹، این کار را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخته است.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۷ در یک نشست خبری توسط مدیرکل هنرهای تجسمی وقت اعلام گردید که مرمت و بهسازی موزه هنرهای معاصر تهران شروع شده و این بهسازی تا اختتام شهریورماه همان سال به طول می انجامد.
با بیشتر شدن زمانی که اعلام شده بود و تغییر مدیرکل هنرهای تجسمی و تشریح مراحل بهسازی، مشخص شد که این کار، زمان بیشتری نسبت به موعد زمانی مطرح شده، نیاز دارد.
پس از گذشت یک سال، تیم اجرایی پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران نیز بنا بگفته هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی و به سبب کندی سرعت بهسازی تیم قبلی، تغییر کردند. ۱۲ جبهه کاری در مرمت ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران در نظر گرفته شد که در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۸ اعلام شد، تنها ۴۰ درصد مرمت باقی مانده است.
یکی از بخش های حساس موزه هنرهای معاصر تهران که مرمت آن بیشتر از همه بخش ها و فضای گالری ها مهم می باشد، محل گنجینه آثار موزه است که آثار هنرمندان داخلی و خارجی را در خود جای داده است. قبل تر نیز اعلام شده بود، زمانی که نوبت به مرمت گنجینه برسد باید آثار گنجینه به گالری های موزه انتقال داده شود تا کار مرمت این بخش حساس از موزه آغاز شود. مقرر است سیستم نور و اعلام و اطفای حریق گنجینه، هوشمند و کف محل گنجینه نیز ضدحریق شود و همین طور در زمانی که فضای گنجینه بهسازی می شود، آثار گنجینه ضدباکتریال و گندزدایی شوند.
احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران درباره مرمت گنجینه که آخرین مرحله از بهسازی موزه به حساب می آید، به خبرنگار مهر اظهار داشت: فضای گالری های ۶ تا ۹، ریل گذاری شده اند و به صورت فضای گنجینه موقت آماده شده است و بعد از رفع پاره ای از نواقص، کار انتقال آثار گنجینه به این فضا شروع می شود.
وی بیان کرد: جابجایی آثار گنجینه ظرف دو هفته آینده صورت خواهد گرفت.
پیگیری های خبرنگار مهر از آن حکایت می کند که بهسازی و مرمت بیشتر بخش های مختلف موزه هنرهای معاصر تهران به انتها رسیده و حالا نوبت به مرمت گنجینه رسیده است.
قرار بوده هفته گذشته آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به گالری های ۶ تا ۹ انتقال داده شوند اما نشت آب در گالری شماره ۹، این کار را به تعویق انداخته است. این در شرایطی است که اگر آثار گنجینه موزه همان هفته گذشته به گالری ۹ انتقال داده می شد، باید منتظر چه عواقبی می بودیم؟
بنابراین باید در نظر داشت کار بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران، تنها یک مرمت و بازسازی ساختمانی نیست و باید برای انجام آن از تیم حرفه ای و همین طور یک پلان علمی و دقیق بهره گرفت.

منبع: