تفاهم نامه همکاریهای فرهنگی-هنری ایران و نیکاراگوئه

تفاهم نامه همکاریهای فرهنگی-هنری ایران و نیکاراگوئه

به گزارش پیلانو ایران و نیکاراگوئه تفاهم نامه همکاریهای فرهنگی-هنری امضا کردند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تفاهم نامه همکاریهای فرهنگی-هنری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه به امضای حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و لوئیس انریکه مورالس آلونسو، رئیس سازمان فرهنگ نیکاراگوئه رسید.

ایمانی پور در سخنانی در مراسم امضای این سند همکاری که به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد اظهار داشت: ظرفیت های بسیاری در این سند همکاری وجود دارد که می تواند فرصت های خوبی را برای همکاریهای فرهنگی و هنری بین دو ملت فراهم سازد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن اشاره به علاقه مندی سفیر نیکاراگوئه به فرهنگ شرقی و آداب و رسوم ایرانی، بیان نمود: ما نسبت به ظرفیت های بزرگ این کشور در آمریکای مرکزی واقف هستیم و امیدواریم این تفاهم نامه زمینه تعاملات را بیشتر از پیش گسترش دهد.
او شناخت هرچه بیشتر دو ملت از یکدیگر، توسعه همکاریهای رسانه ای، سینمایی، نشر و ترجمه و برگزاری هفته های فرهنگی را ضروری دانست و اضافه کرد: شناخت متقابل ایران و نیکاراگوئه از یکدیگر راهبر اصلی تقویت و افزایش تعاملات فرهنگی و اجتماعی دو کشور خواهد بود.

ایمانی پور همینطور بستر فضای مجازی را فرصتی خوبی برای گفت وگوی بین نخبگان دو کشور خواند و اظهار داشت: لازم است برای تقویت ارتباطات دو ملت فعالیت نخبگان ایران و نیکاراگوئه در چارچوب وبینار و هم اندیشی های مجازی تقویت شود.
او با تاکید بر ضرورت توسعه روابط همه جانبه بین دو کشور تصریح کرد: دشمنان انقلاب مردمی تلاش می کنند تا چهره ملت ها و دولت های انقلابی را بد جلوه دهند. ازاین رو بهترین راه برای مبارزه با تلاشهای مردم هراسانه، ارتباط مستقیم است و این فضا باید فراهم گردد تا خودمان را معرفی نماییم و شناخت بین ملت ها ایجاد شود.

هفته های فرهنگی باعث افزایش تعاملات و تبادلات بین ملت ها می شود
لوئیس انریکه مورالس آلونسو، رئیس سازمان فرهنگ نیکاراگوئه هم در سخنانی، با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه بین دو کشور اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه در حوزه گردشگری و سینما زمینه لازم برای آشنایی برای دو کشور را بوجود می آورد.
او به زمینه های تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه های فرهنگی و هنری و همکاری هنرمندان در این تفاهم نامه اشاره و خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه می تواند منابع خوبی را برای دو ملت فراهم آورد تا آشنایی بیشتری داشته باشیم.
لوئیس انریکه مورالس آلونسو برگزاری هفته های فرهنگی بین ایران و نیکاراگوئه را فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر از پیش دو ملت توصیف کرد.
ایساک لنین براوو، سفیر نیکاراگوئه در تهران هم ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه همکاریهای فرهنگی-هنری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه، اظهار نمود: این تفاهم نامه باعث می شود داشته های فرهنگی این دو نهاد علمی و فرهنگی برای آیندگان حفظ شود.
او افزود: فرهنگ و ارتباطات ابزاری برای توسعه تبادلات بین دو کشور خواهد بود. امیدواریم در آینده شاهد گسترش همکاریهای بین دو ملت باشیم.

در این سند که به مدت پنج سال اعتبار خواهد داشت، زمینه های تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه های فرهنگی و هنری، همکاری بین هنرمندان، مؤسسات و انجمن های فرهنگی و هنری، برگزاری هفته های فرهنگی، فیلم، تئاتر و همینطور برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه حفظ و مرمت آثار تاریخی پیشبینی شده است.