در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ آیین مقام حماسه انجام شد

در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ آیین مقام حماسه انجام شد

همزمان با فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه موسیقایی مقام حماسه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در تالار وحدت تهران اجرا شد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، ویژه برنامه «مقام حماسه» به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، شامگاه چهارشنبه هشتم آذر ۱۴۰۰ با اجرای ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما و قدردانی از برخی هنرمندان موسیقی در تالار وحدت اجرا شد.
در این کنسرت که به رهبری ارکستر آرش امینی روی صحنه تالار وحدت رفت قسمتی از پوئم سمفونی «سرباز» به آهنگسازی آرمان مهربان و پوئم سمفونی «اروند» به آهنگسازی و خوانندگی امیرحسین سمیعی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
پس از این اجرا و پیش از بخش دوم کنسرت، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی که در برنامه نیز حضور داشت طی سخنانی از مقام گرامی شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی قدردانی کرد.
پس از صحبت های رییس مجلس شورای اسلامی در حضور وی و خانواده شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، از هنرمندانی که در تهیه و تولید آهنگ ها یا آلبوم های ویژه سردار سلیمانی حضور داشتند، قدردانی به عمل آمد.
علیرضا افتخاری خواننده آهنگ «مرد میدان»، محمد معتمدی خواننده «آهنگ عشق زیبا»، آرش امینی رهبر ارکستر صدا و سیما، رازمیک اوهانیان رهبر گروه کر، محمدرضا عقیلی رهبر ارکستر پاپ، محمدرضا چراغعلی – تنظیم و آهنگسازیِ قطعه «مرد میدان»، امیرحسین سمیعی – مدیر پروژه «سرباز»، آرمان مهربان آهنگساز پوئم سمفونی «سرباز»، امید روشن بین تنظیم کننده، بهرام پاییز خواننده، کیان مقدم خواننده عرفان عرفانیان – خواننده آهنگ «ملک سلیمان»، مدیر ارکستر سمفونیک صدا و سیما عبدالرضا صفایی، امیرحسین رضاییان همچون افرادی بودند که در این بخش از آنها قدردانی گردید.
یکی از اتفاق های ویژه برنامه «مقام حماسه» اجرای علیرضا افتخاری با همراهی ارکستر پاپ سازمان صدا و سیما بود. افتخاری در این اجرا آهنگِ «مرد میدان» را خواند. این در حالیست که «شهادت و اقتدار» ساخته مجید انتظامی و با آوازِ سالار عقیلی و با رهبریِ محمدرضا عقیلی بخش دیگر برنامه را تشکیل می دادند.
علی العطار و گروهش از لبنان هم دو قطعه لبنانی برای گرامیداشت مقام شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا کنند. ضمن این که بهرام پاییز خواننده موسیقی پاپ کشورمان با حضور روی صحنه و با همراهی ارکستر پاپ سازمان صدا و سیما دو قطعه به حاضران در سالن تقدیم کرد.