جشن تولد هنرمندان آذرماهی در باغ زیبا

جشن تولد هنرمندان آذرماهی در باغ زیبا

باغ زیبای تهران چهارشنبه ـ ۱۷ آذر ماه ـ میزبان جشن تولدی برای هنرمندان پیشکسوت متولد آذر ماه شد.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، برگزاری مراسم دورهمی هنرمندان پیشکسوت که اغلب توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام می شد و به سبب شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، از ماه گذشته با تسریع روند واکسیناسیون عمومی و فروکش کردن موج شیوع ویروس کرونا باردیگر شروع شد و این دفعه هنرمندان متولد آذر ماه در کنار یکدیگر تولدشان را جشن گرفتند.
این مراسم که با حضور نیک نام حسینی پور (مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت)، مجید پوراحمدی (مدیر عامل صندوق اعتباری هنری)، علیرضا نادعلی(نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران) و برخی از هنرمندان پیشکسوت همراه بود، ساعت ۱۱ ظهر در باغ زیبا شروع شد.

در ادامه شرح خبرنگار بخش تجسمی ایسنا از این مراسم را می خوانید:

هنرمندان تک تک وارد باغ می شوند و در فرش قرمزی که برای عکس گرفتن تعبیه شده، در کنار دوستان و همسرانشان به یادگار عکس می گیرند. بعد از صرف میوه و شیرینی وارد سالن می شوند تا هدیه ها را دریافت نمایند. با ورود هنرمندان به سالن، صابر قدیمی ـ مجری برنامه ـ از مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برای سخنرانی به روی صحنه دعوت می کند.
حسینی پور هم متنی را که از قبل آماده کرده بود، می خواند و اظهار می کند: «هنرمندان بزرگی را در طول این مدت از دست دادیم که هر کدام به نحوی شناسنامه فرهنگی کشور بودند. چیزی که جان بخش است همین بخش کوچکی از هنرمندان هستند که در این مراسم حضور دارند. این هنرمندان در مناطق مختلفی ساکن هستند و به کشور ما هویت می دهند.»
او همینطور در ادامه پیشکسوتان را چراغداران فرهنگ و هنر می داند که به جامعه روشنایی می بخشند.

اهدای وام ۳۰ میلیون تومانی
بعد از مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، مجید پوراحمدی (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) به روی صحنه آمد و در خبری عنوان کرد: «تصمیم گرفتیم به جهت اینکه خدمتی به بخش خانواده داشته باشیم، هر هنرمند عضو صندوق که ازدواج کرد، ۳۰ میلیون بعنوان وام تقدیمشان نماییم. همینطور هر هنرمندی که صاحب فرزند شود، ۳۰ میلیون تومان وام با تسهیلات ۲ درصد به آنها پرداخت خواهیم کرد.»

رونمایی از آلبوم «نیمه شب آذر ماه»
در ادامه این خبر از آلبوم «نیمه شب آذر ماه» ابوالفضل صادقی نژاد رونمایی گردید و صدای سنتور در باغ زیبا به صدا درآمد.
فاضل جمشیدی، خواننده هم در حاشیه رونمایی از این آلبوم به روی صحنه آمد و درباره جایگاه آواز اظهار نمود: «ابتدا آواز بود و بعد ساز به وجود آمد اما در حال حاضر کمتر خواننده ای می تواند بدون ساز بخواند؛ چونکه ساز، دل آدم ها را کوک می کند. در کشور ما تک نوازی کمتر مورد توجه قرار می گیرد، درحالی که نوازنده ای اگر تک نوازی می کند، تمام وجود شخص در دستانش آمده است.»
تجلیل نمادین از کادر درمان
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، همینطور در این مراسم باتوجه به قرار داشتن در آستانه فرارسیدن روز پرستار، به صورت نمادین از دو نفر از اعضای کادر درمان تقدیر به عمل آمد.
مدیران فرهنگی برای ایجاد حال خوب در شهر از پیشکسوتان کمک بگیرند
علیرضا نادعلی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران هم به دعوت مجری برنامه به روی صحنه آمد در بیاناتی اشاره کرد: «فکر می کنم گوش دادن به حرف های مسئولان حوصله سربر باشد و من هم مسئول نیستم. من به نمایندگی از همشهری های شما در اینجا حضور دارم. ما دیدگاهی داریم که توجه به هنرمندان و انجام برخی کارهای فرهنگی ـ هنری در شهر کمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.»
این مقام مسئول افزود: «نقطه بالاتر اما این است که ما هر کاری در شهر بخواهیم انجام دهیم، از دریچه فرهنگ و هنر به آن نگاه نماییم. به این صورت کارهای اجتماعی هم طور دیگری خواهد شد. حقیقتا از بسیاری از اساتید بزرگوار می توانیم برای سامان دادن به این شهری که به هم ریخته و گرفتار اغتشاش است، استفاده نمائیم. این که شهر را به حال خودش در افسردگی رها نماییم بی سلیقگی است. مدیران فرهنگی باید برای ایجاد کردن حال خوب در شهر از شما پیشکسوتان کمک بگیرند.»
وی افزود: «در هر صورت شما یک خدمتگزار و بیشتر از یک نفر دارید که هرچه از دستمان برآید، انجام می دهیم.»
بعد از اتمام سخنرانی ها از نیکنام حسینی پور، علیرضا نادعلی و حسن ریاحی برای اهدای هدیه هنرمندان به روی صحنه دعوت شد.

منبع: