آخر هفته به کدام نمایشگاه ها برویم؟

آخر هفته به کدام نمایشگاه ها برویم؟

پیلانو: در صورتیکه یکی از دوستداران هنرهای تجسمی هستید و قصد بازدید از نمایشگاه های هنری در این آخر هفته را دارید، گزارش حاضر شرح ایسناست از برنامه فعالیت گالری ها و نگارخانه های تهران.
درفش
«درفش» نام نمایشگاه انفرادی لیلا تارا است که در گالری اُ به آدرس تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا ۲۳ آذر ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۲۴۸۲۸

آخر هفته معقول
نمایشگاه گروهی «آخر هفته معقول» که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی اختصاص دارد، در گالری هما به آدرس تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۳۰ آذر ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۶۳۵۹۶

آبه
«آبه» نام نمایشگاه انفرادی مرتضی احمدوند است که در گالری اعتماد به آدرس تهران، میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۲۸ آذر ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۲۱۲۷۱

بازگشت رضا موتوری
نمایشگاه انفرادی «بازگشت رضا موتوری» که به نمایش آثار خسرو حسن زاده اختصاص دارد، در گالری ایرانشهر به آدرس تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۹ آذر ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۶۰۳۶۹۴۴

از کارگاه
«از کارگاه» نام نمایشگاه انفرادی منوچهر معتبر است که در گالری تهران، به آدرس خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۲۴ آذر ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۰۰۸۶۷۶

درباره ی گره زدن هوا
نمایشگاه انفرادی «درباره ی گره زدن هوا» که به نمایش آثار وحید جکیم اختصاص دارد، در گالری اثر به آدرس تهران، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، پلاک ۱۶ در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۳ دی ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

ایستایی
«ایستایی» نام نمایشگاه انفرادی کوشا موسوی است که در گالری پروژه های آران به آدرس تهران، خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۹ آذر ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۶۶۷۰۷۹۷۵

موج رنگ
«موج رنگ» نام نمایشگاه گروهی نقاشی ای است که روز جمعه در گالری پنج پنج به آدرس تهران، پاسداران، نگارستان هفتم، پلاک ۵۵ افتتاح می گردد. این نمایشگاه همین طور تا تاریخ ۲۴ آذر ادامه خواهد داشت. همه روزه به جز شنبه ها و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴: ۳۰ تا ۱۷: ۰۰ میزبان عموم علاقه مندان به هنر خواهد بود.

نقاشی های نزار موسوی نیا در آرت سنتر
نمایشگاه نقاشی های نزار موسوی نیا این هفته جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در آرت سنتر افتتاح می شود و تا ۲۹ آذر ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه همین طور از ۱۹ تا ۲۹ آذر برپا خواهد بود و علاقه مندان به هنر، هر روز از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه می توانند از این نمایشگاه به آدرس بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵ باغ انجمن خوشنویسان دیدن کنند.

منتخب آثار اردشیر محصص
«منتخب آثار اردشیر محصص» نمایشگاه انفرادی ای است که در گالری آرتیبیشن به آدرس تهران، خیابان شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۲۸ آذر ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۹۲۲۵۳۸

سراپا چشم
نمایشگاه انفرادی «سرپا چشم» که به نمایش آثار آیلار دستگیری اختصاص دارد، در گالری اُ به آدرس تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی دوم در حال برگزاری است.
در قسمتی از بیانیه این نمایشگاه چنین نوشته شده است:
[صحنه تاریک است]
صدای کسی در تاریکی: طبیعت… حضور… من دارم رنگها رو می ذارم: زرد کادمیوم، بنفش ماژنتا، آبی کبالت، سبز ویریدین، قرمز اسکارلت، سفید، سفید و زرد خیلی مهمه، نور.
[نوری صحنه را روشن می کند. لته های بزرگ رنگی یکی یکی به داخل هل داده می شوند: آسمان، کوه، چمن، سنگ، آدم ها، ابر]
صدا: آسمون. آسمون که خشک شد ابرها. ابرها که خشک شد کوه، کوه بنفش. کوه که خشک شد، تخته سنگ بزرگ. صدای ریختن سنگ ها. ضربه. حرکت. جریان آب. آبشار.»
این نمایشگاه که تا تاریخ ۲۳ آذر ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۲۴۸۲۸

سپید بالان پرستار
«سپید بالان پرستار» نام نمایشگاه انفرادی است که از روز چهارشنبه در گالری صبا به نمایش درآمده است. این نمایشگاه، شامل ۲۶ اثر خوشنویسی در قالب خط نستعلیق است که تمامی آنها با مضمون اشعاری در وصف فداکاریها، جانفشانی ها، مهرورزی ها و حماسه آفرینی های عاشقانه این فرشتگان سپیدجامه و مدافعان سلامت و تجلیل و بزرگداشت مقام شامخ پرستاران کشور به رشته تحریر درآمده است. صبا از ۱۷ تا ۲۱ آذرماه همبال با خوشنویسی های کاوه تیموری و با حضور تمامی علاقه مندان و بازدیدکنندگان به سپیدبالان پرستارو با طنین نستعلیق ایرانی و هنر تذهیب، سلام خواهد گفت.

منبع: