طنزپرداز و روزنامه نگار: گل آقا مبتکر طنز اصیل پس از انقلاب در ایران است

طنزپرداز و روزنامه نگار: گل آقا مبتکر طنز اصیل پس از انقلاب در ایران است

به گزارش پیلانو طنز پرداز و روزنامه نگار با تاکید بر حفظ طنز فاخر، اظهار داشت: کیومرث صابری گل آقا مبتکر طنز اصلی پس از انقلاب در ایران است.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، عصر پنج شنبه با حضور طنزنویسان و طنز پردازان برجسته کشور پنجمین دوره جشنواره «طنز پهلو» در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری سید الشهدا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار گردید.
رضا رفیع طنز پرداز برجسته کشور در این مراسم ضمن اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، اظهار نمود: این جشنواره با هدف شناسایی جوانان مستعد در حوزه هنر، شعر طنز است.
وی ضمن اشاره به جایگاه و شخصیت گل آقا و تأثیرات فراوان آن در حوزه طنز، اضافه کرد: طنز پهلو بهانه ای شد تا برای سال جاری پنجمین سال در زادگاه این هنرمند فقید حضور یابیم.
رفیع با اشاره به اینکه فومن جایگاه مردمی و فرهنگی دارد، اظهار داشت: نام گل آقا بعنوان آغاز کننده طنز اصیل بعد انقلاب شناخته شده است.
وی ضمن اشاره به این که یکی از مطالبات گل آقا حفظ طنز فاخر در همه زمان ها بود، خاطرنشان کرد: وی همیشه بر استفاده از نیروی جوان تاکید داشت.

ارسال ۱۰۹۷ اثر در چارچوب سه بخش به دبیرخانه جشنواره
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم ضمن اشاره به این جشنواره به منظور گرامیداشت و پاسداشت سالهای تلاش «کیومرث صابری فومنی» گل آقای ایران برگزار می شود، اظهار نمود: طی پنج سال قبل سعی شده تا این جشنواره به صورت ملی برگزار گردد.
یوسف نیک انجام ضمن اشاره به این که طی فراخوانی برای برگزاری این دوره بیشتر از هزار و ۹۷ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، اظهار داشت: این آثار در سه بخش شعر و نثر طنز و داستان کوتاه است.
وی افزود: از این تعداد آثار ارسال شده ۵۰۶ اثر در چارچوب شعر طنز، ۳۷۲ اثر در چارچوب نثر و ۲۱۹ اثر در چارچوب داستان کوتاه بوده که توسط سه نفر از طنزپردازان برجسته کشوری داوری و ۱۶ اثر برتر و شایسته مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع: