افتتاح نمایشگاه نقره کاری ارامنه

افتتاح نمایشگاه نقره کاری ارامنه

نمایشگاه نقره کاری ارامنه از جانب گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری موزه «آرداک مانوکیان» راه اندازی شد.
به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در این نمایشگاه که سه شنبه ۲۰ مهر با حضور مصیب امیری ـ رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ـ، سیدعبدالمجید شریف زاده ـ رئیس گروه پژوهشی هنرهای سنتی ـ و مدیران و هنرمندان این مرکز شروع به کار کرد، ۱۳۰ اثر نقره کاری از هنرمندان ارامنه شامل ظرف نقره، تابلو، قلمدان، حجم های تزئینی و… با تکنیک های حکاکی، قلمزنی و مشبک به معرض نمایش گذاشته شده است.
آثاری از استادان نقره کاری همچون هراچ مگردون، سارو مگردون، آرمین وارتین و سیمون ملکیان در نمایشگاه نقره کاری ارامنه به معرض نمایش گذاشته شده است.
کتاب مقدس ارامنه مجلد به نقره کاری برجسته، جام های نقره قلمزنی و حکاکی شده، وسایل مربوط به انجام مراسم مذهبی خاص کلیسایی و… بخش دیگری از آثار به معرض نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را شامل می شود.
نمایشگاه نقره کاری ارامنه از ۲۰ مهرماه تا ۴ آبان همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۴ در محل گروه پژوهشی هنرهای سنتی واقع در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خیابان آزادی برپا است.

منبع: