وکیل برای کارهای دیوان

وکیل برای کارهای دیوان

دیوان عدالت اداری یک مرجع قضایی وجود دارد که ضابطه گذار جهت نظارت قضایی بر سازمان های دولتی و وزارت خانه ها آن را تشکیل داده است، از همین جهت شایستگی این مرجع قضایی، صلاحیتی معین و متفاوت وجود دارد که بر اصل شایستگی عام دادسرا های عمومی برای بررسی به دعاوی اداره می شود.

وکیل دیوان عدالت اداری در مقایسه با دیگر وکیل های دادگستری چه ویژگی هایی دارد؟ از یک وکیل که در دیوان عدالت اداری مهارت دارد چه انتظارات حقوقی می توان داشت؟ آیا وکیل دیوان بایست تحصیلاتی حقوقی دیگری در مقایسه با دیگر وکلا داشته باشد؟

اگر در اینترنت وکیل آنلاین دیوان عدالت اداری را جستجو می کنید پیشنهاد می کنم این محتوا را از دست ندهید، ما در این مقاله قصد داریم همه داده ها را در ارتباط با وکیل کاربلد دیوان عدالت اداری و موارد قانونی در این دیوان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

وکیل مجرب در دیوان عدالت اداری

از آن جایی که بسیاری از وکلای پایه یک دادگستری بنا به مهارت و خبرت ی خاص ای که در کار حقوقی و دعاوی دیوان عدالت اداری نسبت به دیگر وکلای دادگستری دارند، توانایی مهارت بیشتری هستند از همین جهت به آن ها وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری می گویند. بدیهی است از اینگونه وکلایی توانایی، مهارت و راندمان بیشتری نسبت به دیگر وکلای رسمی دادگستری انتظار می رود.

 

از آن جایی که بسیاری از وکلای پایه یک دادگستری بنا به مهارت و خبرت ی خاص ای که در کار حقوقی و دعاوی دیوان عدالت اداری نسبت به دیگر وکلای دادگستری دارند، توانایی مهارت بیشتری هستند از همین جهت به آن ها وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری می گویند. بدیهی است از اینگونه وکلایی توانایی، مهارت و راندمان بیشتری نسبت به دیگر وکلای رسمی دادگستری انتظار می رود.

آیا برای کارهای دیوان وکیل نیاز است

به عبارت دیگر وکیل مجرب دیوان عدالت اداری باید گرایش های عمومی و خصوصی را بلد باشد و تا حدودی باید اقتصادی را خوانده باشد. نمایندگی تخصصی دیوان عدالت اداری از برخی جهات با دیگر پرونده های جاری در دادسرا انقلاب و عمومی فرق دارد، از همین رو وکیل دیوان عدالت اداری بایست از تمامی این فرق ها اطلاع داشته باشد.

چه تفاوتی بین نمایندگی دیوان عدالت اداری با نمایندگی دعاوی دادگستری وجود دارد؟

اداری بودن پرونده های مرتبط به دیوان عدالت اداری و توضیحات وکیل دیوان عدالت اداری: براساس آیین نامه دادرسی و ضابطه تشکیلات دیوان عدالت اداری، جهت بررسی به اعتراضات، تظلمات و شکایات مردم نسبت به واحد ها، ماموران و قانون دولتی درصورتیکه بر ضد ضابطه و اختیارات مقام تصویب کننده باشد، بررسی در دیوان که زیر عقیده رئیس قوه قضاییه اینگونه وجود دارد اجرا می شود.

 

مطابق با این ضابطه ماموران دولتی اینگونه بنا به سمت اداری و موقعیت خود می توانند طرف شکوائیه قرار بگیرند، شکایات و اعتراضات مردم نسبت به تصمیمات و عملکرد ماموران حکومت در دیوان توسط وکیل باتجربه دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار می گیرد. تمامی این اقدامات و تصمیمات در دیوان عدالت اداری ویژگی اداری دارند و یکی از سوال ها مورد شکواییه می تواند برعکس ضابطه عمل کردن آن ها باشد.

بررسی به پرونده ها به فرم غیر حضوری در دیوان عدالت اداری: بررسی به اعتراضات به فرم غیر حضوری در دیوان عدالت اداری طبق می شود که تصمیم گیری ها بر اصل لایحه دوجانب و مندرجات دادخواست فرم بگیرد، از همین جهت بهترین وکیل دیوان عدالت اداری باید به همه آزادی و مسئولیت های هر یک از دستگاه ها و نهاد های دولتی مسلط باشد تا بر اصل آن ها بتواند دعوی موکل خود را جلو ببرد.

در دیوان عدالت اداری فرصت دفاع بسیار محدود وجود دارد، زیرا وقتی که وکیل دیوان عدالت اداری نمایندگی شخص معترض را بر عهده می گیرد تنها زمانی می تواند لایحه تکمیلی عرضه دهد که بعد از ثبت دادخواست لایحه ابرازی طرف دعوی تحویل داده شود. علیرغم آن که عرضه لایحه به یک فقره اصلا پایه و اساس قانونی ندارد اما عرضه لایحه بیش از یک بار عالی است اجرا نشود.

مقید بودن به مهلت اعتراض آرا کمیسیون های دیوان عدالت اداری: پیش از آن که آیین دادرسی و ضابطه تشکیلات اجرایی شود، تمامی شکایات و اعتراضات کمیسیون ها و هیئت های دولتی و اداری فاقد مهلت بودند، اما بعد ها براساس ماده ۱۶ ضابطه، ماخذها مربوطه وظیفه اند تصمیم و حکم دادگاه خود را اصلاح کرده و شاکیان می توانند به کمک وکیل دیوان عدالت اداری در مدت تعیین شده به دیوان اعتراض نمایند.

در صورتی که ابلاغ غیر واقعی باشد و ذی نفعان از آن بی اطلاع باشند، زمینه دیوان وظیفه است در آغاز به مسئله ابلاغ بررسی نماید. در موضوعاتی که براساس ضابطه سابق اشخاص حق شکوائیه در مدت وقت بیشتری داشته اند، مهلت تعیین شده ملاک به شمار می آید.

فقدان امکان شکایت تمامی دستگاه های دولتی در دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری یک مرجع قضایی وجود دارد که ضابطه گذار جهت نظارت قضایی بر سازمان های دولتی و وزارت خانه ها آن را تشکیل داده است، از همین جهت شایستگی این مرجع قضایی، صلاحیتی معین و متفاوت وجود دارد که بر اصل شایستگی عام دادسرا های عمومی برای بررسی به دعاوی اداره می شود. از همین جهت شاکیان در دیوان عدالت اداری اشخاص حقوقی و حقیقی می باشند. در به خاص دعاوی ابطال مصوبات غیر قانونی و تقاضا های هیئت عمومی جهت اصدار حکم دادگاه رویه و وحدت رویه، درخواست، متقاضی و یا شاکی می تواند جز اشخاص حقوقی و یا حقوق وجود دارد.

وکیل دیوان عدالت اداری و به کارگیری روش های فوق العاده

وقتی که از روش های فوق العاده صحبت می شود، به معنای این است که حکم دادگاه قطعی صادر شده است ولی شخص شاکی به دلایلی در مقام اعتراض قرار گرفته است. در قانون دیوان عدالت اداری روش های فوق العاده ای برای تغییر حکم دادگاه مورد اعتراض وجود دارد که می بایست به کمک وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری بررسی شود، درصورتیکه اعتراض برعکس شرع و ضابطه به حکم دادگاه باشد تنها یک بار قابل مطرح وجود دارد.

وکیل دیوان عدالت اداری کیست؟ وکیل دیوان عدالت اداری وکیلی است که خبرت و آگاهی کافی نسبت به دعاوی مرتبط به نهاد‌ها و سازمان‌هایی مثل شهرداری و اینگونه کمیسیون‌های گوناگون و همینطور دعاوی مرتبط به اداره ثبت برخوردار است. وکیل دادگستری اینگونه می‌تواند نظیر وکیل دیوان عدالت ، پرونده های مرتبط به سازمان‌ و نهادها را بررسی و حل و فصل نماید. برای مشاوره با وکیل یا متخصص دیوان عدالت اداری اول بایست حضورا به دفتر کاری وی مراجعه کنید.

اینگونه در مراجعه حضوری بایست تمامی ماجرا را به فرم کامل برای بهترین وکیل دیوان عدالت شرح دهید. وکیل اینگونه پس از بررسی پرونده ی شما و مطالعه ی اسناد موجود و استدلال با شما قراردادی منعقد می کند و نمایندگی پرونده ی شما را قبول می کند. دعاوی مرتبط به دیوان عدالت اداری به فرم غیرحضوری بررسی می شود و نتیجه ی نهایی اعطا می شود.

اینگونه وکلا می توانند با پیش روگیری یک سری آیین نامه ها با قضات مرتبط به پرونده وارد مذاکره شوند. اگرچه این نکته حائز اهمیت است که مذاکره با قضات در به خاص پرونده های مرتبط به دیوان عدالت اداری لازم به خبرت و درایت کافی وکیل است.

وکیل دیوان عدالت پس از ثبت شدن شکواییه توسط او، در دیوان عدالت اداری و واگذار دادن آن به شعبات مرتبط به آن، اقداماتی از جوله بررسی و توجه به پرونده را در پیش می گیرد.

اینگونه دعاوی زیادی وجود دارند که مورد اعتراض توسط وکیل قرار می گیرند. سپس آرایی که قبل صادر شده است دوباره به نفع موکل پرونده و یا دعاوی تغییر می کند.

وکیل دیوان وکیلی است ماهر، با خبره در زمینه ی ثبت شکایات و… اینگونه وی با زیرکی و داشتن دادهها کافی در این زمینه و ارائه مشاوره مورد نظر جهت شفاف سازی مسئله به موکل خود و ارائه ی اسناد و اسناد به نفع موکلش می تواند به راحتی پیروزی را از آن خود سازد. برای کسب دادهها اکثر و کمک به حل و فصل دعاوی شما از جمله دعاوی که مرتبط به دیوان عدالت اداری می باشد می توانید از کارشناسان و وکلای مجرب ما در این زمینه دادهها و مشاوره ای کامل کسب کنید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب وکیل رزومه ی وی را حتما مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید درصد خبرت و اینگونه کاربلدی وی را چک کنید و متوجه شوید و با آگاهی کامل از آن وکیل از او در زمینه ی دعاوی مربوطه یاری بگیرید. حتما به این نکته توجه داشته باشید وکیل دیوان عدالت می بایست به تمامی قانون، لایحه نویسی، دادگاه های مربوطه و تمامی جزئیات مرتبط به این مسئله اشراف و آگاهی کامل داشته باشد.

شما عزیزان جهت خواندن مقاله می توانید به سایت آریا دادیار به نشانی " وکیل دیوان عدالت اداری + آنلاین + مجرب + هزینه " مراجعه کنید.

منبع : لینک خبر