چهارمین دوره مستر كلاس لیلی افشار در بندرعباس

چهارمین دوره مستر كلاس لیلی افشار در بندرعباس

هرمزگان چهارمین دوره مستر کلاس و کارگاه نوازندگی گیتار کلاسیک توسط “دکتر لیلی افشار” به میزبانی آکادمی موسیقی “نوبان” 24 تیرماه در بندرعباس انجام می شود.

مدیر “آکادمی نوبان” در گفت و گو با ایسنا، اضافه کرد: محوریت این جلسه همچون نشست های گذشته مبتنی بر شناخت رپرتوار، اکول، پاسچر، نوانس، سونوریته، داینامیک و دیگر مباحث تخصصی نوازندگی است.

معین غلامحسینی با اشاره به استقبال خیلی کم و تاسف برانگیز نوازندگان و اساتید گیتار کلاسیک استان از این رویداد، اظهار نمود: برگزاری نشست های تخصصی در این سطح سبب ارتقاء فرهنگ و هنر استان است.

وی اظهار نمود: امیدوارم دست اندرکاران فرهنگ و هنر استان نگاه ویژه خودرا معطوف به آموزش آکادمیک هنر به ویژه موسیقی کرده تا بتوانیم هویت فرهنگی و هنری این خطه را بصورت امانت برای نسل های آینده به یادگار بگذاریم.

به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، لیلی افشار بعنوان اولین زن دنیا که در رشته نوازندگی گیتار دکترای خودرا گرفتن کرده است، شناخته می شود. لیلی افشار نواختن گیتار را از ۱۰ سالگی آغاز نموده و ازجمله نوازندگان برجسته گیتار کلاسیک در جهان و اولین زنی است که در رشته اجرای گیتار کلاسیک از دانشگاه ایالتی فلوریدا به درجه دکتری دست یافته است.
این هنرمند لیسانس موسیقی خودرا از کنسرواتوار بوستون دریافت کرده تا حالا جوایز زیادی را کسب کرده و الان استاد دانشگاه ممفیس است و کنسرتهای مختلفی در فرانسه، دانمارک، ایتالیا، آمریکا، انگلستان، ایرلند، کانادا و استرالیا برگزار کرده است.