فروش فراتر از انتظار شاهكاری كه پس از 2 قرن پیدا شد

فروش فراتر از انتظار شاهكاری كه پس از 2 قرن پیدا شد

تابلو نقاشیِ یکی از نقاش های چیره دست فرانسوی که مدت طولانی مفقود شده بود، در یک حراجی فروخته شد.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا و به نقل از تایمز، روز شنبه یکی از آثار «ژان اونوره فراگونار» نقاش فرانسوی سبک «روکوکو» که به مدت دو قرن مفقود شده بود و به تازگی کشف شده است، در یک حراجی واقع در فرانسه به قیمت ۹.۲ میلیون دلار یعنی حدود سه برابر ارزش تخیمینی آن به فروش رسید. پیش از این کارشناسان ارزش تقریبی این اثر حدود ۲.۴ میلیون دلار برآورد کرده بودند.
در حراجی روز شنبه، دو مجموعه دار خصوصی و یک فروشنده آثار هنری ساکن لندن برای خرید این نقاشی با یکدیگر رقابت کردند؛ با این وجود هویت برنده نهایی این رقابت اعلام نشد.
این تابلو نقاشی بیضی شکل که یک فیلسوف را درحال مطالعه کردن به تصویر کشیده است زمانی به خانواده فرانسوی تعلق داشته که آنرا روی دیوار یک آپارتمان در پاریس نصب کرده بودند. تا چند ماه گذشته این خانواده از اصالت این اثر آگاه نبودند و فکر می کردند این تابلو صرفاً یک نقاشی قدیمی معمولی است که نسل به نسل در خانواده آنها نگهداری شده است.
اما یک کارشناس آثار هنری با مشاهده نقاشی این احتمال را بیان کرد که شاید نقاشی به «فراگونار» تعلق داشته باشد. در نهایت گروهی از متخصصان با عنایت به امضای «فراگونار» در پشت تابلو، این نقاشی را بعنوان یکی از آثار اصل این نقاش معرفی کردند.
این نقاشی حالا بعنوان سومین اثر گران این هنرمند که در مزایده به فروش رفته است شناخته می شود. رکورد گرانترین اثر این هنرمند به یک پرتره متعلق می باشد که در سال ۲۰۱۳ در حراجی بونهامس به قیمت ۲۳.۷ میلیون دلار به فروش رسید.

منبع: