موزه هنرهای معاصر میزبان اندی وارهول می شود

موزه هنرهای معاصر میزبان اندی وارهول می شود

پیلانو: نمایشگاه «پرسونا» با مروری بر آثار اندی وارهول، هنرمند آمریکایی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، روز سه شنبه (۲۵ خرداد ماه) افتتاح می شود. این اولین دفعه است که همه کارهای وارهول که در موزه هنرهای معاصر موجود هستند در کنار هم و مستقل از سایر آثار گنجینه به نمایش درمی آیند.
به گزارش پیلانو به نقل از ایسنا، نمایشگاه «پرسونا» با هفت اثر اندی وارهول از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران که برخی از آنها به صورت پورتفولیو و شامل چند اثر است، در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می گردد. پیش از این بعضی از آثار اندی وارهول در نمایشگاه های گروهی از گنجینه موزه به نمایش درآمده بودند.
امیر راد که کیوریتوری این نمایشگاه را بر عهده دارد، در این حوزه توضیح داده است: برای نمایش بخشی از گنجینه موزه تصمیم گرفتیم مجموعه ای از آثار اندی وارهول را بررسی نماییم. این اولین دفعه است که همه کارهای وارهول که در موزه هنرهای معاصر موجود هستند در کنار هم و مستقل از سایر آثار گنجینه به نمایش درمی آیند. بعنوان کیوریتور پیشنهاد من این بود که وقتی مقرر است آثار وارهول به تنهایی به نمایش درآید بهتر است خوانش دیگری از این مجموعه آثار برای مخاطبان ایجاد نماییم.
او ضمن اشاره به نام نمایشگاه اظهار داشت: مفهوم کلی پرسونا تصویری است که ما در موقعیت های متعدد از خودمان عرضه می دهیم و به معرفی خود می پردازیم. مانند ماسک و نقابی که بر چهره داریم. ایده خوانش آثار وارهول هم چنین است که این آثار تکثیر پرسوناهای مختلف وارهول هستند و با خوانش دیگری از این آثار می توانیم به حقیقت او پی ببریم. این خوانش کمک می نماید لایه هایی که به صورت معمول از وارهول می شناسیم را کنار بگذاریم و به تصویر درست تر و شناخت بهتری از هنرمند و آثارش برسیم.
اثر «میک جاگر» ـ ۱۹۷۳. این اثر از اندی وارهول در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران قرار دارد.

منبع: