با حضور نصیر حیدریان؛ در هفته نخست مستركلاس های رهبری اركستر چه گذشت؟

با حضور نصیر حیدریان؛ در هفته نخست مستركلاس های رهبری اركستر چه گذشت؟

پیلانو: هفته نخست مسترکلاس های رهبری ارکستر مرکز آموزش های بنیاد فرهنگی هنری رودکی با حضور نصیر حیدریان رهبر ارکستر بین المللی کشورمان اجرا شد.

به گزارش پیلانو به نقل از روابط عمومی و امور بین المللی بنیاد رودکی، نصیر حیدریان از رهبران ارکستر شناخته شده و بین المللی در اولین دور مستر کلاس های رهبری ارکستر به طرح چند نکته مهم در زمینه رهبری ارکستر پرداخت.
بنیاد فرهنگی هنری رودکی در امتداد رسالت فرهنگی خود و باتوجه به خلاء موجود در فضاهای علمی و پژوهشی در رشته رهبری ارکستر این سلسله مسترکلاس ها و ورک شاپ های رهبری ارکستر را با حضور اساتید بین المللی مبادرت به برگزاری این کارگاه ها کرده است.
برنامه ریزی آموزشی صورت گرفته در این دوره ها بصورت طولانی مدت بوده و در دوره های متفاوتی در طول هر سال و برمبنای استانداردهای بین المللی اجرائی خواهند شد. در هفته نخست از چهارمین دوره این ورک شاپ ها و مستر کلاس ها تدریس مباحث آنالیز پارتیتور و پارتیتور نوازی روی پیانو، با حضور استاد نصیر حیدریان شروع شد.
با توجه به راه اندازی ارکستر مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی، جلسات تمرینی و کلاسی نصیر حیدریان با این ارکستر شروع و در هفته گذشته یک جلسه تمرینی با هر کدام از سکشن های زهی و بادی ارکستر برگزار شده است.
این کلاس ها در فضاهای بنیاد رودکی همچون تالار وحدت، تالار رودکی، سالن تمرین طبقه ششم، مرکز آموزش هنری برگزار می و در طول کلاسها برحسب نیاز و سطح هنرجویان، چند نفر پیانیست و نیز ارکستر مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی حضور خواهند داشت.
حضور در این دوره ها مستلزم دارا بودن حداقل تخصص هایی همچون نظریه موسیقی، سلفژ، هارمونی، کنترپوان و علوم اولیه موسیقی بوده و در نخستین جلسه حضور، آزمون های لازم توسط استاد ستاندن خواهد شد. شایان ذکر است پیش نیاز شرکت در هر سطح، حضور و قبولی در سطوح پیشین است.
در هفته پیش رو نیز کلاس های آنالیز پارتیتور، پارتیتورخوانی، پارتیتور نوازی روی پیانو، تکنیک و اصول رهبری و رهبری ارکستر خصوصی برای هنرجویان سطوح یک، دو و سه انجام خواهد شد.

منبع: