به خوانندگی حسین نورشرق؛ گروه ایرانی در كنسرواتور چایكوفسكی كنسرت می دهد

به خوانندگی حسین نورشرق؛ گروه ایرانی در كنسرواتور چایكوفسكی كنسرت می دهد

کنسرت موسیقی چشم به راهیِ همیشگی به خوانندگی حسین نورشرق طی روزهای دهم و یازدهم خرداد در تالار راخمانینف کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو و خانه فرهنگ شهر بورووسک برگزار می گردد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، کنسرت موسیقی ایرانی «چشم به راهیِ همیشگی» با صدای حسین نورشرق طی روزهای دهم و یازدهم خرداد (۳۱ می و اول ژوئن ۲۰۲۱) در سالن های راخمانینف کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو و خانه فرهنگ شهر بورووسک پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.
در توضیح این کنسرت آمده است:
«آدمی همیشه اسیر انتظار کشیدن است. ما دائماً منتظر چیزی هستیم که باید در آینده ای دور یا نزدیک اتفاق بیفتد. (این که آب کتری کی جوش می آید و یا کی بهار از راه می رسد؟) در این بین گذشته هم برای ما نوعی احساس انتظار کشیدن را بازتولید می کند. در بوران چشم به راهی، گاهی ما حتی فراموش می نماییم که زمان چگونه از ناکجا به ناکجا، از کنار ما عبور می کند و چشم به راهی ها و فهم قراردادی ما از زمان را با خود می برد.
موسیقی به شکلی تجلی انتظار کشیدن در دنیای اصوات است. موسیقی، به شکلی غیر قابل توضیح ما را از ارتباط همیشگی مان با دنیای پیرامون به همراهان و همدستانی در روند ایجاد صدای موسیقایی تبدیل می کند. اصوات موسیقی نه تنها با تجربیات عاطفی ما هم صدا می شوند، بلکه این تجربیات را تر و تازه تر می کنند و ما از آن تحصیل لذت می نماییم و با رجوع مکرر به خاطره ی آن تجربه شنیداری، با موسیقی احساس در آمیختگی و خویشی می نماییم.»
در این اجرا نوازندگانی چون حمید قنبری نوازنده سازهای کوبه ای، اشکان مرادی نوازنده کمانچه، مهرداد مسعودی فرید نوازنده کمانچه و سیاوش ولی پور نوازنده سنتور در کنار ۲ نوازنده روس از کوارتت «آنادومینی» با نامهای الکساندرا ژلواکوا نوازنده ویولن آلتو و تهمینا اصلانوآ نوازنده ویولن سل قطعاتی شناخته شده از رپرتوار موسیقی ایرانی و برخی از ساخته های سیاوش ولی پور را اجرا می کنند.

منبع: