ثابت ماندن قیمت صنایع دستی با حذف دلالان

ثابت ماندن قیمت صنایع دستی با حذف دلالان

به گزارش پیلانو رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسفراین اظهار داشت: روستای رویین سالانه ۱۵۰ هزار متر مربع تولیدات نساجی دارد.
«محمد محمدی» در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که روستای روئین در اسفراین یکی از مناطق هدف گردشگری در خراسان شمالی است که به لحاظ تولید دست بافته ها بعنوان دهکده نساجی در این نام قرار گرفته است، اظهار نمود: ۴۵۰ هنرمند در حوزه نساجی در روستای روئین فعالیت می نمایند که سالانه ۱۵۰هزار مترمربع تولید دارند.
وی اضافه کرد: امسال ۵ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۶ به ۲۵ نفر از هنرمندان نساجی پرداخت شده است تا بتوانند در کنار خود افرادی را بکار گرفته و درآمدزایی کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسفراین با اشاره به این که حذف واسطه ها در فروش محصولات نساجی به عدم افزایش نرخ تولیدات و ثبات قیمت ها منجر گردیده است اظهار داشت: راه اندازی بازارچه های نوروزی از اقداماتی است که توسط سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته در این ایام بازارچه ها رونق بیشتری پیدا می کنند.
محمدی افزود: هر خانه در این دهکده حکم یک مرکز فروش صنایع دستی سنتی و محصولات خانگی را دارد که پیگیر تولید یک بازارچه صنایع دستی در این روستا هستیم.
وی با بیان این که یکی از اشکالات موجود در حوزه نساجی طی چند سال گذشته، محدود شدن تولیدات به بافت های چادر شب و حوله بود، خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته و با عنایت به کاربرد پارچه های سنتی در پوشاک بانوان و تغییر کاربری و نفوذ سنت ها به تزئینات منازل این ضعف برطرف شده و نساجان روئین به تولید پارچه های متنوع ورود پیدا کرده اند.