با آهنگسازی شریف لطفی؛ آلبومی كه از غبار زمان بیرون آمد

با آهنگسازی شریف لطفی؛ آلبومی كه از غبار زمان بیرون آمد

به گزارش پیلانو آلبوم دفینه بعنوان تازه ترین اثر موسیقایی شریف لطفی آهنگساز، نوازنده و پژوهشگر موسیقی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، «دفینه» عنوان یکی از تازه ترین آثار انتشار یافته در فرایند تولید و فروش محصولات موسیقی است که اخیرا با هنرمندی شریف لطفی از پژوهشگران، آهنگسازان و نوازنده شناخته شده کشورمان عرضه شده است.
«نسیم»، «خیال»، «افق»، «سایه»، «مرداب»، «شالیزار»، «سه گاه (برای ارکستر سمفونیک و پیانو)»، «رویا»، «سلوک»، «سکوت»، «ماهور رنگی (برای ارکستر سمفونیک)» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.
جمال الدین منبری خواننده، ابراهیم لطفی نوازنده ویولن، عباس ظهیرالدینی نوازنده ویولنسل، سعید اتوت نوازنده کلارینت، فرشید حفظی فرد نوازنده ابوا، رضا صنعتی نژاد نوازنده فاگوت، شریف لطفی و حسین میرزایی نوازنده هورن، مهرداد دلنوازی و شهریار فریوسفی نوازندگان تار، عبدالنقی افشارنیا نوازنده نی، محمود منتظم صدیقی نوازنده سازهای کوبه ای، فریبا اسدی و سیامک علیقلی هم خوانان، حامی حقیقی میکس و مسترینگ، سوگل ضامنی طراحی گرافیک، کامبیز باقری عکس، علی جعفری پویان مدیر اجرایی نشر، نیما جوان ناشر داخلی هم عوامل اجرایی آلبوم «دفینه» را می سازند.

شریف لطفی به بهانه انتشار این آلبوم نوشته است: «دوازده ساله بودم. به تشویق پدرم که خود از شاگردان ویولن زنده یاد ابوالحسن صبا بود، به هنرستان عالی موسیقی تهران راه یافتم. بعد از دریافت دیپلم و سپس لیسانس موسیقی از آن هنرستان، با استفاده از بورس تحصیلی، بعنوان دانشجوی ممتاز و برای ادامه تحصیل موسیقی راهی شهر هامبورگ در کشور آلمان شدم.
سال ۱۳۵۶ بعد از اتمام تحصیلاتم در دو رشته پداگوژی موسیقی و رهبری ارکستر به کشورم ایران بازگشتم.
از آن سال تاکنون، به غیر از سفرهای کوتاه مدت برون مرزی، پیوسته در کشورم ایران بوده و نخست به تدریس در هنرستان عالی موسیقی تهران و آنگاه در دانشگاه هنر تهران و دیگر مراکز آموزشی موسیقی اشتغال داشته ام. در تمامی این سال ها دست به فعالیتهای متنوعی همچون آفرینش در موسیقی ایرانی داشته و دارم.

شیوه آفرینش در عرصه موسیقی ایران را بنابر ابداعات شخصی ام که در کتاب «آفرینش در موسیقی ایران» شرح کامل آن آمده است، در آثارم به کار گرفته ام. خلق آثار موسیقی که در این مجموعه عرضه شده، مربوط است به حدود سی سال پیش تا حالا. حال بعد از حدود سی سال این آثار را در این مجموعه با نام دفینه (یعنی از زیر غبار زمان بیرون آمده)، در معرض شنود قرار داده ام. امید که به پسند آید و اسباب خشنودی فراهم آورد.»

منبع: