با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ شرط توحید حسن روح الامین در آستانه عید فطر رونمایی گردید

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ شرط توحید حسن روح الامین در آستانه عید فطر رونمایی گردید

به گزارش پیلانو تابلوی حدیث سلسله الذهب یا شرط توحید اثر حسن روح الامین در آستانه عید فطر با حضور سید عباس صالحی و تعدادی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارت خانه رونمایی و نصب گردید.

به گزارش پیلانو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم رونمایی از تابلوی حسن روح الامین با عنوان «حدیث سلسله الذهب» ضمن اشاره به این که تاریخ ایران ما و ایران معاصر بگونه ای با امام رضا (ع) یک پیوند وجودی قلبی، معرفتی و ماهوی دارد، اظهار داشت: حضور امام رضا (ع) در ایران به نحوی ایران ما را طعم، رنگ و جلوه ای دیگر داد و این جلوه هم در فضای تاریخی ایران و هم ایران معاصر و همینطور ایران تا آخر الزمان باقی خواهد بود. یکی از مقاطع قابل توجه حضور امام رضا (ع) در مسیری که به سمت ایران داشتند در نیشابور است، در این راه اتفاقات خاصی رقم خورد که در تاریخ ماندگار شد و آن هم حدیثی است که از طرف امام از جانب اجداد ایشان صادر و از پیامبر اکرم (ص) به منبع قدسی می رسد که معروف به «حدیث سلسله الذهب» است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره خالق اثر تصریح کرد: حسن روح الامین از تصویرگران و نگارگران خوب کشور ما در هنرهای مذهبی، آئینی، عاشورایی و انقلابی این اثر را خلق کرده که با پیگیری و سفارش بنیاد بین المللی امام رضا (ع) این مهم رقم خورده است.
صالحی در مورد خصوصیت های این اثر خاطرنشان کرد: این تابلو ما را به تاریخ می برد و بعدی از ابعاد هویتی و معنوی ما را در مناسبات ایران و خاندان (ع) ظاهر می کند.
وی در انتها اظهار داشت: همه ما مفتخریم که در زیر چتر خاندان (ع) و بخصوص امام رضا (ع) قرار داریم بدین منظور این اثر فاخر و خوبی که خلق شده است امروز و در آستانه عید فطر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نصب گردید و امید است خطی از خطوط اتصال ما به خاندان (ع) و بخصوص امام رضا (ع) باشد.
این تابلوی فاخر که به سفارش بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تصویر شده است در راه مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نصب گردید تا همگان بتوانند از تماشای این روایت زیبا بهره مند شوند.

در این مراسم محمد محمدی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، محمودرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و تعدادی از مدیران حضور داشتند.

منبع: