مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان: ۵ گالری در مجموعه فرهنگی دفاع مقدس سمنان افتتاح می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان: ۵ گالری در مجموعه فرهنگی دفاع مقدس سمنان افتتاح می شود

به گزارش پیلانو مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان اظهار داشت: تجهیز و بهره برداری از پنج گالری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان تا آخر سال ۱۴۰۰ به انجام خواهد رسید.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، سرهنگ محمد حسن سلامی ظهر یکشنبه در دیدار با فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان به میزبانی مجتمع فرهنگی دفاع مقدس سمنان با اشاره به اینکه در این مجموعه تا آخر سال ۱۴۰۰، پنج گالری فرهنگی و هنری راه اندازی و تجهیز می شود، بیان نمود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با پیشرفت ۹۰ درصدی وارد فاز موزه آرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه تلاش می شود تا مجموعه ای فاخر و درخور سه هزار شهید استان سمنان تدارک دیده شود، اظهار داشت: در این مکان فرهنگی برگزاری برنامه هایی مانند اجتماعات و همایش های رزمندگان و ایثارگران و بازدید مدارس و دانش آموزان از موزه دفاع مقدس و مجموعه فرهنگی دیده شده است.
میزبانی از رویدادهای فرهنگی استان سمنان
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی دفاع مقدس استان به نحوی طراحی شده تا میزبان جشنواره های دفاع مقدس هم باشد، ابراز کرد: ساماندهی و تکمیل یادمان های شهدای گمنام استان سمنان یکی دیگر از اقدامات این مجموعه خواهد بود.
سلامی با اشاره به اینکه ۴۰ مناسبت در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان در نظر گرفته است، ابراز کرد: در چارچوب این ۴۰ برنامه اصلی، سه هزار فعالیت برنامه ریزی و در طول سال به اجرا در خواهد آمد که مبحث تمامی آنها دفاع مقدس، شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت و… است.
وی با تکیه بر بهره گیری از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و خانواده معظم شهدا در برنامه های فرهنگی و رسانه ای استان سمنان، اضافه کرد: برنامه ریزی محتوایی در گرامیداشت مناسبت های مورد اشاره برای تمامی اقشار جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان و توجه ویژه فرهنگی، هنری و رسانه ای به روز جهانی مقاومت و شهادت سپهبد شهید سلیمانی در کنار اقتدار نظام جمهوری اسلامی در هم افزایی و هم نوایی جبهه مقاومت در دستور کار قرار دارد.
استفاده بهینه از ظرفیت های استان سمنان برای ترویج فرهنگ ایثار
فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان هم در سخنانی کوتاه با تکیه بر استفاده بهینه ظرفیت های استان در بخش های فرهنگی، هنری، فضای مجازی و… برای ترویج فرهنگ ایثار و گرامی داشت مقام شهدا، اظهار داشت: مجتمع فرهنگی دفاع مقدس استان زیرساخت کم نظیری برای میزبانی از رویدادهای فرهنگی حوزه دفاع مقدس است.
سردار حمید دامغانی به مقوله کرونا و اقدامات حوزه بسیج و محرومیت زدایی در کنار قرارگاه شهید سلیمانی هم اشاره ای کوتاه داشت و بیان نمود: مأموریت های دفاع مقدس برای مجموعه سپاه و بسیج دارای اولویت است و بعضی از رزمایش های مواسات و کمک های مومنانه سپاه و بسیج از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان صورت خواهد گرفت.

منبع: