با شعری از فریدون مشیری سرودی درباره کتاب بعد از ۲۰ سال بازخوانی می شود

با شعری از فریدون مشیری سرودی درباره کتاب بعد از ۲۰ سال بازخوانی می شود

پیلانو: فاضل جمشیدی ـ خواننده ـ اعلام کرد، در آخرین روز از هفته کتاب، ترانه ای که آخرین بار ۲۰ سال پیش اجرا شده است را بار دیگر با گروه وزیری به صورت زنده در تالار وحدت می خواند.
جمشیدی درباره بازخوانی این سرود برمبنای یکی از اشعار فریدون مشیری از دفتر «آواز آن پرنده غمگین» (با تشبیه کتاب به دو بال پرنده) به ایسنا اظهار داشت: امسال امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در هفته کتاب به سبب شیوع ویروس کرونا وجود ندارد. در مراسم خاکسپاری مرحوم محمدعلی کشاورز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دادم که شاید بد نباشد در نبود نمایشگاه کتاب، هدیه ای به مردم داد. درواقع به ایشان پیشنهاد دادم سرودی را با موضوع کتاب که ۲۰ سال پیش، یعنی سال ۱۳۷۹ در زمان وزارت آقای مسجدجامعی در محل اجلاس سران اجرا کردیم را باردیگر اجرا نماییم.
او افزود: این سرود با شعری از فریدون مشیری و آهنگسازی و تنظیم کیوان ساکت تولید شده است که در آن مقام گردانی ماهور فا به ماهور دو انجام شده است. حالا بعنوان عضوی از کمپین مشارکت هنرمندان در کرونا (مُشاهنر) و با همکاری بنیاد رودکی و سایت و تلویزیون آسیانیوز این سرود را جمعه، ۳۰ آبان اجرا می نماییم.
بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می گردد.

منبع: