با برگزاری آیین افتتاحیه؛ کن از نمای نزدیک تماشایی شد

با برگزاری آیین افتتاحیه؛ کن از نمای نزدیک تماشایی شد

پیلانو: نمایشگاه کارتون کن از نمای نزدیک در پاسخ به اهانت فیلم عنکبوت مقدس نسبت به ساحت امام رضا(ع) در ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج) راه اندازی شد.

به گزارش پیلانو به نقل از مهر، نمایشگاه کارتون «کن از نمای نزدیک» شامل کارتون های اعتراضی نسبت به توهین جشنواره فیلم کن به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) که به همت خانه کاریکاتور ایران جمع آوری شده است، بصورت همزمان در بلوار کشاورز، ایوان انتظار میدان ولیعصر و پردیس ملت به نمایش درآمدند.
انتقاد از رویکرد سیاسی و ضدمذهبی جشنواره کن به زبان طنز از مهم ترین اهداف برگزاری نمای شگاه «کن از نمای نزدیک» مطرح گردیده است.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بیانیه خانه کاریکاتور ایران قرائت شد که به شرح زیر است:
«سنت تغییر ناپذیر الهی بر پهنه عالم برقرار و ماندگار است و همیشه دل های تشنه حقیقت، از چشمه هدایت حق سیراب می شوند. جشنواره های فرهنگی و هنری که در غرب برگزار می گردند با ارزش های الهی سازگاری ندارد.
از، آخرین خیمه شب بازی های جشنواره های، خارجی نمایش مضحک جشنواره کن بود که با اهانت و توهین به ارزش های اسلامی فرهنگ دینی ما و جسارت به باورها و اعتقادات شیعیان، واکنش های زیادی را از طرف ملت ما خصوصاً اهالی فرهنگ و هنر را در پی داشته است.
این اقدام موجب شد هنرمندان برجسته کاریکاتوریست کشور در یک حرکت خودجوش با طراحی و تولید آثار کاریکاتور مخالفت خود رو با این جشنواره اعلام نمایند.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز هم سو با سایر کارگزاران فرهنگی و هنرمندان، با برگزاری نمایشگاهی، از، آثار این هنرمندان نمایشگاهی تحت عنوان کن از نمای نزدیک این اقدام سخیف جشنواره کن را محکوم و تاکید می کند با تمام مشقاتی که عرصه هنر و فرهنگ این مرز و بوم با آن روبرو است، در هیچ زمانی حاضر نیست با هیاهوهای بی اساس و پوچ دست سازهای فرهنگ بیگانه هم کلام و با معاندان غربی همراه شود.
جامعه هنری هوشمند و فرهیخته در ایران اسلامی همیشه در هر تنگنا و سختی و محدودیت اجازه تحقیر باورهای متعالی را نمی دهد.
در پایان، چراغ معرفت در دست می گیریم و نمی گذاریم افکار نادرست، فرهنگ و هنر این مرز و بوم را مورد خطاب قرار دهند.»
در «کن از نمای نزدیک» که نقدی بر جشنواره فیلم کن است، عباس گودرزی، عبدالمجید غیبی، علی شعبانی، علیرضا ذاکری، عاطفه یاریان، بهرامعلی حمیدی، فرامرز کشتکار، فرهاد رحیم قراملکی، حمید قالیجاری، حمید صوفی، حسین یوزباشی، ایمان نوری نجفی، معصومه موسوی، مازیار بیژنی، محمدعلی رجبی، سید محمدجواد طاهری، مجتبی صابری، نازنین اسماعیلی، پیمان علیشاهی، سجاد جعفری، زینب دادمحمدی و فرشاد خسروی، آثاری را به معرض نمایش گذاشته اند.
این نمایشگاه در پی اهانت فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا (ع) و تقدیر از این فیلم حرمت شکن در جشنواره فیلم کن راه اندازی و تا ۲۶ خردادماه برقرار خواهد بود.
علاقه مندان برای تماشای آثار نمایشگاه می توانند از ساعت ۱۲ تا ۲۴ به طبقه اول پردیس ملت مراجعه کنند. ایوان انتظار و پهنه نگار گذر بلوار کشاورز حدفاصل میدان ولی عصر (عج) تا خیابان حجاب دو نقطه دیگری است که نمایشگاه «کن از نمای نزدیک» در آن راه اندازی.
خبرگزاری مهر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

منبع: