از خوشنویسی حمایت نمی کنند نه مسئولان و نه مردم

از خوشنویسی حمایت نمی کنند نه مسئولان و نه مردم

به گزارش پیلانو یک هنرمند خوشنویس اظهار داشت: هم اکنون سطح تولید آثار خوشنویسی ارتقا پیدا کرده و خوشبختانه خیلی از بانوان به این عرصه روی آورده و کارهای بسیار عالی عرضه می دهند؛ اما متأسفانه هیچ حمایتی چه از لحاظ مادی و غیر مادی در زمینه هنر، به خصوص هنرِ خوشنویسی وجود ندارد.
ملیحه نورزادیان در گفتگو با ایسنا درباره هنر خوشنویسی اظهار نمود: مسئولان حتی برای بازدید از آثار خوشنویسی هم به نمایشگاه ها نمی آیند. با عنایت به شرایط بد اقتصادی مردم هم توان اقتصادی برای حمایت نخواهند داشت؛ شاید تولید آثار در این زمینه به وفور دیده شود، اما برپا کردن یک نمایشگاه از لحاظ مالی برای تولیدکننده اثر بسیار هزینه بَر خواهد بود. برای پشتیبانی از هنرِ هنرمندانِ خوشنویس، مسئولان می توانند با خرید چند اثر از خوشنویسان این آثار گران بها و پرارزش را در معرض دید عمومِ مردم قرار دهند؛ تا افراد جامعه چشمشان با هنر آشنا شود.
این خوشنویس افزود: از نظر من خوشنویسی یک هنر سنتی و اصیل است؛ که با اندک ترین لوازم، می توان به آن پرداخت و به آرامشی وافر رسید که بسیار پرارزش خواهد بود؛ هم چنین با عنایت به این که من مدتی به تدریس مشغول بوده ام در مدارس هم آموزش هنر خوشنویسی وجود دارد؛ اما متأسفانه برای والدین مهم نیست و اصلاً خوشنویسی را جزو دروس فرزندان خود نمی دانند.
وی عنوان کرد: از آن جایی که هنر خوشنویسی به خصوص برای دختران هم بسیار مهم خواهد بود؛ درصورتی که دانش آموزان در این زمینه حمایت شوند این هنر می تواند برای آنها جذابیت و علاقه مندی ایجاد کند؛ البته شاید جای توجیه وجود داشته باشد که از لحاظ اقتصادی دستاوردی در این زمینه وجود ندارد، به همین علت خانواده ها هم فرزندان خویش را به سمت و سوهای دیگر سوق می دهند.
این هنرمند خوشنویس درباره برگزاری نمایشگاه «گوهر هفت بحر نور» بیان کرد: در این نمایشگاه تعداد ۴۴ اثر با نوع خط شکسته نستعلیق و سیاه مشق وجود دارد و به دلیل این که برگزاری نمایشگاه به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) است، آثاری متناسب با دهه کرامت به معرض نمایش گذاشته شد که شامل زیارت حضرت معصومه (س)، سیاه مشق صلوات خاصه امام رضا (ع)، دعای فرج و… بود؛ هم چنین چندین کار قرآنی همانند سوره های حمد، توحید، زیارت عاشورا، دعای سلامتی امام زمان (عج) و اشعاری از حافظ و… با ترکیب های مختلف به معرض نمایش گذاشته شده اند.
نورزادیان تصریح کرد: مکان برگزاری نمایشگاه را موزه ی حرم امام رضا (ع) قرار دادیم؛ چونکه از تمامی اقشار جامعه و از کشورهای مختلف برای بازدید می آیند و با این هنر اصیل ایرانی که همان خط شکسته نستعلیق است آشنایی پیدا می کنند؛ ازاین رو مردم هر قدر بیشتر با هنر آشنا گردند از لحاظ روحی و روانی بویژه در اجتماع امروزیِ ما تأثیر مثبت به سزایی برای آنها به ارمغان خواهد آورد.
وی ادامه داد: استقبال مردم در این زمینه بسیار زیاد است؛ برای من بازخوردها، استقبال مردم و هم چنین واکنش کودکانشان بسیار جالب بود؛ ضمن این که محل برگزاری، موزه مرکزی آستان قدس رضوی است؛ از کشورهای مختلفی همانند پاکستان، عراق، کویت و یا از شهرهای مختلف کشور هم برای بازدید آمده اند.